شناسهٔ خبر: 31308813 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

تیم ملی بسکتبال امروز برابر ژاپن قرار می‌گیرد

پنجره‌ای رو به صعود

صاحب‌خبر -



پنجره ششم انتخابی جام جهانی بسکتبال، امروز در گروه F آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان که در یک قدمی صعود قرار دارد، ساعت 18 در تالار بسکتبال آزادی میزبان ژاپن خواهد بود. بر همین اساس، دیروز کادر فنی اسامی ملی‌پوشان را بدین شرح اعلام کرد: بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، آرن داودی، نوید رضایی‌فر، نوید نیک‌تاژ، روزبه ارغوان، محمد حسن‌زاده، آرمان زنگنه، میثم میرزایی، کیوان ریاعی، مایک رستم‌پور و حامد حسین‌زاده. دیدار رفت دو تیم در غیاب ستاره‌های ایران به سود چشم بادامی‌ها خاتمه یافت و حالا در دیدار برگشت نیز همان ستاره‌ها یعنی صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی حضور ندارند و ارسلان کاظمی نیز به جمع غایبان اضافه شده. شاگردان مهران شاهین طبع که از 16 بهمن ماه اردوی آماده‌سازی خود را آغاز کرده‌اند، 2 بازی تدارکاتی با اردن در تهران برگزار کردند و آماده‌اند با شکست سامورایی‌ها خود را پای دیوار چین (میزبان جام جهانی) برسانند. در آن سوی میدان، ژاپنی‌ها که در ترکیه اردو زده بودند، 2 بازی دوستانه با لبنان برگزار کردند و هر 2 را باختند. در دیگر دیدارهای این گروه، استرالیا به مصاف قزاقستان می‌رود و فیلیپین با قطر روبه‌رو خواهد شد. گفتنی است ملی‌پوشان بسکتبال ایران در بازی دوم خود در این پنجره، یکشنبه پنجم اسفند میزبان استرالیا خواهند بود. تیم ملی بسکتبال ایران تاکنون 2 دوره حضور در جام جهانی را تجربه کرده و امیدواریم امروز با شکست ژاپن سومین حضور آسمانخراش‌ها قطعی شود. تیم ملی برای رسیدن به این مهم نیازمند حمایت هواداران است. رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد بلیت فروشی دیدار ایران و ژاپن چنین توضیح داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ «یکی از سیاست‌های فدراسیون جهانی این است که تمام مسابقات رسمی بلیت‌فروشی داشته باشد و برای این مسابقه هم باید این اتفاق بیفتد اما از آنجا که ما در ۳۰-۲۰ سال گذشته بلیت‌فروشی نداشتیم، با یک شرکت قرارداد بستیم تا از طریق اینترنت، بلیت‌هایی را که رایگان خواهد بود، در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. از سوی دیگر، جایگاه‌هایی را در سالن مشخص کردیم که اگر هواداران نتوانستند بلیت اینترنتی بخرند، در ورزشگاه هم امکان تهیه بلیت را داشته باشند.»
سلطانی‌فر: با یک برد صعودمان را تثبیت می‌کنیم
مسعود سلطانی‌فر ظهر روز گذشته در آخرین تمرین تیم ملی بسکتبال پیش از بازی با ژاپن حاضر شد و ضمن دیدار با ملی‌پوشان و کادر فنی، نظاره‌گر بازی درون اردویی ملی‌پوشان شد. بازیکنان هم پیراهن تیم ملی را که به امضایشان رسیده بود و نام سلطانی‌فر روی آن قرار داشت، به وزیر ورزش یادگاری دادند. سلطانی فر در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: «بسکتبال و رویدادهایی که ما را جهانی کند، برای ما مهم است. آخرین پنجره رقابت‌های انتخابی جام جهانی و 2 بازی مهم با ژاپن و استرالیا را پیش رو داریم و با یک برد صعود خودمان را تثبیت می‌کنیم. باید تمام تمرکز خود را برای حضور موفق در جام‌ جهانی بگذاریم.» او ادامه داد: «بسکتبال ما هم می‌تواند همانند والیبال در جهان خوب کار کند. تیم ملی بسکتبال در حال جوانگرایی است و جوان‌ترها کم کم اضافه می‌شوند و نسل جدیدی ساخته خواهد شد. ملی‌پوشان را که دیدم از لحاظ فیزیکی در شرایط بسیار خوبی بودند و امیدوارم با همت تیمی نتایج خوبی بگیرند.» سلطانی فر در مورد درخواست پاداش ملی‌پوشان بابت صعود به جام جهانی، گفت: «صعود به جام جهانی در آیین‌نامه پاداش‌ها وجود ندارد اما با توجه به اینکه ملی‌پوشان می‌توانند با صعود به جام جهانی فصل جدیدی را رقم بزنند، ما هم سعی می‌کنیم در حد توان آنها را حمایت کنیم.» وزیر ورزش و جوانان در مورد غیبت حامد حدادی در تیم ملی چنین پاسخی داد: «تمام این موارد به کادر فنی تیم ملی بازمی‌گردد و آنها خودشان تصمیم می‌گیرند. مسائل مربوط به فدراسیون‌ها به خودشان ارتباط دارد و انتخاب سرمربی یا بازیکن هم در حیطه اختیارات فدراسیون است.»
شاهین‌طبع: بازی سختی مقابل تیم منظم ژاپن داریم
سرمربی تیم ملی بسکتبال پیش از دیدار با ژاپن گفت: «امیدوارم 2 بازی خوب با ژاپن و استرالیا داشته باشیم. استرالیا به دلیل اینکه به جام جهانی صعود کرده با ترکیب متفاوت به ایران می‌آید اما ژاپن برایش خیلی مهم است و ما باید بتوانیم از میزبانی استفاده کنیم. ژاپنی‌ها نسبت به دیدارهای قبلی 2 تغییر داشته اند.‌هاچیمورا و براون در ترکیب شان حضور ندارند اما فاره کاس بازیکن تاثیرگذارشان آمده. آنها تیم منظم وخوبی هستند و ثبات دارند و قطعاً  کار سختی داریم.» مهران شاهین طبع در مورد حضور مایک رستم پور بازیکن دو رگه تیم ملی گفت: «او بازیکن خوبی است اما خیلی چیز اضافه ای نسبت به بقیه ندارد.»
یخچالی: این بازی انتقامی خواهد بود
بهنام یخچالی، گارد رأس تیم ملی بسکتبال گفت: «بازی بسیار مهمی با ژاپن داریم. صعود ما تا حدود زیادی نهایی است اما برای قطعی کردن آن نیاز به برد داریم. ما در ژاپن به این تیم باختیم و این بازی مقابل هواداران مان انتقامی خواهد بود. همه بازیکنان انگیزه دارند و امیدوارم روز خوبی را رقم بزنیم و جشن صعود بگیریم.» آرن داودی کاپیتان تیم ملی هم گفت: «همه بچه‌ها خوب تمرین کرده‌اند و آماده هستند. امیدوارم با شکست ژاپن هواداران خوشحال شوند و بتوانیم جشن صعود بگیریم. از حضور وزیر ورزش خوشحال شدیم. بسکتبال فقط به حمایت نیاز دارد. ما از سال 2001 در آسیا حرف اول را می‌زنیم و دوست داریم این رشته دیده شود.» صحبت‌های مایک رستم‌پور بازیکن دورگه ایرانی – امریکایی هم قابل توجه است: «از اینکه در ایران هستم، احساس خوبی دارم. مربیان هم به من کمک کرده‌اند تا در اینجا احساس راحتی کنم.»

نظر شما