شناسهٔ خبر: 31303268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روابط اقتصادي ايران و اتريش گسترش مي يابد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - آبادان - ايرنا- رايزن اقتصادي سفارت اتريش در تهران گفت: دولت اتريش با توجه به ظرفيت هاي خوب اقتصادي ايران بر گسترش روابط اقتصادي اين 2 کشور تاکيد دارد.

به گزارش ايرنا کريستف گراب ماير که چهارشنبه براي گشايش نمايشگاه معماري اتوواگنر هنرمند اتريشي به همراه سفير اتريش به آبادان سفر کرده است در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفيت هاي تجاري، صنعتي و اقتصادي ايران بستر مناسبي را براي گسترش مناسبات اقتصادي بازرگانان کشور اتريش و ايران فراهم کرده است.
وي افزود: شرايط ايران بعد از تحريم ها بسيار سخت است ولي اميدواريم شرايط هر چه زودتر در جهت مثبت بهبود يابد.
رايزن اقتصادي سفارت اتريش در تهران گفت: البته اقتصاد ايران در هشت سال جنگ شرايط سخت تر از تحريم ايالات متحده آمريکا را تجربه کرده است و بر اين شرايط غلبه کرد.
گراب ماير تصريح کرد: بايد از فرصت تحريم بهترين استفاده را کرد تا مقدمات براي توسعه روابط اقتصادي بين 2 کشور فراهم شود.
وي افزود: قراردادها و همکاري ها بين 2 کشور يک شبه صورت نمي گيرد ولي اکنون اين فرصت را داريم تا مقدمات توسعه همکاري را فراهم کنيم.
رايزن اقتصادي سفارت اتريش در ايران صادرات کالا از ايران به اتريش را در يک سال اخير سه برابر عنوان کرد و گفت: واردات اتريش از ايران عمدتا مربوط به نفت و محصولات پتروشيمي مي باشد.
گراب ماير تصريح کرد: تنوع محصولات صادرات ايران به اتريش در حال افزايش است و اکنون شاهد افزايش صادرات محصولات سراميکي ايران و مواد غذايي به اتريش هستيم.
وي ميزان مبادلات تجاري بين ايران و اتريش در سال گذشته ميلادي را سه برابر دانست و افزود: حجم مبادلات تجاري بين 2 کشور در سال گذشته ميلادي 750 ميليون يورو بود و تنها مشکل اصلي نقل و انتقال مالي بر اثر تحريم ها عليه ايران است.
وي در خاتمه گفت:هدف دولت اتريش تسهيل روابط تجاري بين بازرگانان 2 کشور است و اميد مي رود ارتباط بخش خصوصي حفظ شده و افزايش يابد.
7104/6068
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما