شناسهٔ خبر: 31300518 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحریم‌های آمریکا تاثیری در روابط ایران و اتریش ندارد

سفیراتریش در ایران با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران مورد پذیرش اتریش نیست گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاثیری در روابط اتریش و ایران ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اشتفان شولتر که چهارشنبه برای افتتاح نمایشگاه آثار معماری اتووواگنر هنرمند اتریشی به آبادان سفر کرده است اظهار داشت:تحریم‌های یک جانبه ایالات متحده آمریکا علیه ایران مورد پذیرش اتریش نیست، ولی متاسفانه این تحریم‌ها واقعیت است و باید از این فرصت استفاده کنیم تا تعامل فرهنگی بین ۲ کشور گسترش یابد.

سفیر اتریش در ایران گفت: یقین داریم راه‌های نقل و انتقال مالی بین ایران و اتریش باز خواهد شد تا از این فرصت برای توسعه همکاری استفاده شود.

وی همچنین با بیان اینکه اتریش دارای موقعیت خوبی در ایران است و به عنوان تنها کشور اروپایی در ایران انجمن فرهنگی دارد گفت:ایران و اتریش سوابق همکاری عمیقی دارند که ۵۰۰ سال شراکت از زمان اسماعیل اول، ۷۰۰ سال همکاری متقابل، ۱۶۰ سال روابط دیپلماتیک و گفت: وگوی ۲۵ ساله بین ادیان ایران و اتریش را شامل می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهوری ایران هفت ماه پیش به عنوان نخستین سفر خود به اتریش آمدند که در این سفر بر گسترش روابط بین اتریش و ایران همچنین سایر استان‌های این کشور تاکید شد.

سفیر اتریش در ایران گفت: ایران از ظرفیت بسیار فراوانی در اقتصاد برخودار است که اتریش به این دلیل روابط ۷۰۰ ساله خود با این کشور را ادامه داده است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی یک گام به سوی پیشرفت در روابط بشمار می‌رود.
شولتر با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار معماری اتوواگنر هنرمند و معمار اتریشی در آبادان اظهار داشت: این نخستین نمایشگاهی است که از اتریش در ایران برپا می‌شود و بزودی نمایشگاه فیلم و موسیقی اتریش نیز در آبادان برگزار خواهد شد.

وی همچنین به دیدار امروز خود با استاندار خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های گردشگری منطقه آزاد اروند امیدواریم همکاری نزدیک بین اتریش با این منطقه آزاد آغاز شود.

با حضور سفیر اتریش در ایران نمایشگاه آثار معماری اتوواگنر هنرمند اتریشی در موزه هنر‌های معاصر آبادان گشایش یافت.

مبادلات اقتصادی ایران و اتریش گسترش می‌یابد

رایزن اقتصادی سفارت اتریش در تهران گفت: دولت اتریش با توجه به ظرفیت‌های خوب اقتصادی ایران بر گسترش روابط اقتصادی خود با جمهوری آسلامی ایران تاکید دارد.

کریستف گراب مایر که چهارشنبه برای گشایش نمایشگاه معماری اتوواگنر هنرمند اتریشی به همراه سفیر اتریش به آبادان سفر کرده است در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت‌های تجاری، صنعتی و اقتصادی ایران بستر مناسبی را برای گسترش مناسبات اقتصادی بازرگانان کشور اتریش و ایران فراهم کرده است.

وی افزود: شرایط ایران بعد از تحریم‌ها بسیار سخت است، ولی امیدواریم شرایط هر چه زودتر در جهت مثبت بهبود یابد.

رایزن اقتصادی سفارت اتریش در تهران گفت: البته اقتصاد ایران در هشت سال جنگ شرایط سخت‌تر از تحریم ایالات متحده آمریکا را تجربه کرده است و بر این شرایط غلبه کرد.

گراب مایر تصریح کرد: باید از فرصت تحریم بهترین استفاده را کرد تا مقدمات برای توسعه روابط اقتصادی بین ۲ کشور فراهم شود.

وی افزود: قرارداد‌ها و همکاری‌ها بین ۲ کشور یک شبه صورت نمی‌گیرد، ولی اکنون این فرصت را داریم تا مقدمات توسعه همکاری را فراهم کنیم.

رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران صادرات کالا از ایران به اتریش را در یک سال اخیر سه برابر عنوان کرد و گفت: واردات اتریش از ایران عمدتا مربوط به نفت و محصولات پتروشیمی می‌باشد.

گراب مایر تصریح کرد: تنوع محصولات صادرات ایران به اتریش در حال افزایش است و اکنون شاهد افزایش صادرات محصولات سرامیکی ایران و مواد غذایی به اتریش هستیم.

وی میزان مبادلات تجاری بین ایران و اتریش در سال گذشته میلادی را سه برابر دانست و افزود: حجم مبادلات تجاری بین ۲ کشور در سال گذشته میلادی ۷۵۰ میلیون یورو بود و تنها مشکل اصلی نقل و انتقال مالی بر اثر تحریم‌ها علیه ایران است.

وی در خاتمه گفت:هدف دولت اتریش تسهیل روابط تجاری بین بازرگانان ۲ کشور است و امید می‌رود ارتباط بخش خصوصی حفظ شده و افزایش یابد.

انتهای پیام /پ

 

نظر شما