شناسهٔ خبر: 31300009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

پرش دو کاناله بازار بورس/ رشد 170 تومانی قیمت دلار

بازار بورس در نتیجه دادوستدهای این روز با فزایش بیش از 2 هزار واحد همراه شد و در نهایت بر سکوی 159 هزار و 489 واحد ایستاد. در ثبت این میزان رشد نقش نمادهایی نظیر فولاد، ملی و تاپیکو پررنگ‌تر از سایر نمادها بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در پایان هفته کاری با دادوستدهای مثبت و جهش روبه جلو بازار بورس همراه شدند، ارزش سکه و ارز نیز روزی مثبت را سپری کردند.

در این میان مهم‌ترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد و بر نوسانات این روز تأثیر گذاشت به ترتیب به ریسک رشد قیمت با افزایش تسهیلات و دوره بازپرداخت، انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک، تسویه 10 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق، افزایش طلا به بالای 1345 دلار، پیش فروش بلیت نوروزی در روزهای آتی، مستأجر بودن ۳۰.۷ درصد مردم، افت قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی، جزئیات پیشنهاد سازمان بورس برای آزادسازی سهام عدالت، افزایش صادرات نفت ایران در ماه نخست 2019 علی‌رغم تحریم‌ها، امکان اخذ مالیات از ثروتمندان بر اساس حساب بانکی، و روی خوش بورس به سهامداران خود در پایان هفته اختصاص داشت.

پرش دو کاناله بازار بورس

بازار بورس در نتیجه دادوستدهای این روز با فزایش بیش از 2 هزار واحد همراه شد و در نهایت بر سکوی 159 هزار و 489 واحد ایستاد. در ثبت این میزان رشد نقش نمادهایی نظیر فولاد، ملی و تاپیکو پررنگ‌تر از سایر نمادها بود.

حجم دادوستدهای این بازار نیز به یک میلیارد و 519 میلیارد سهم و ورقه بهادار رسید که ارزش این میزان سهام معامله شده 5 هزار و 386 میلیارد ریال برآورد شد.

فولاد، فملی و وتجارت به ترتیب سه نماد پرحجم در این روز کاری بودند و صدرنشین جدول نمادهای پرحجم بازار بورس شدند.

نمادهای فلزات و پتروپالایشی نیز اکثراً با دادوستدهای مثبت همراه شدند و بیشترین تأثیر را در رشد ارزش بازار داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی اکثر نمادها با افزایش قیمت روبرو شدند و در درصدهای مثبت قرار گرفتند. در این میان می‌توان به نمادهای تاپیکو، پارسان، زاگرس و پارس اشاره کرد.

در این میان نماد ممسنی نیز با روند مثبت همراه شد و افزایش تقاضا برای خرید سهام این شرکت به رشد بیش از 5 درصدی ارزش سهام منجر شد.

گروه فلزات اساسی نیز با جو مثبت بازار هم‌راستا شدند و یکی پس از دیگری در درصدهای مثبت قرار گرفتند. فولاد، فملی، میدکو و کاوه نمونه‌ای از نمادهای سبزپوش شده این روز بودند.

نماد فولاد نیز در این روز آماده انجام معامله شد و رشد حداکثری سهام خود را تجربه کرد. هر سهم این شرکت تعدیل مثبت 10 درصدی را تا پایان بازار نظاره‌گر بود.

تمام نمادهای گروه پالایشی به رنگ سبز درآمدند و رشد ارزش سهام خود را تجربه کردند. شپنا، شتران، شبندر و شاوان نمونه‌ای از نمادهای مثبت این بخش بودند.

گروه کانه‌های فلزی نیز با افزایش تقاضا همراه شد و همین امر به رشد قیمت‌ها منجر شد. کگل، کگهر و ومعادن نمونه‌ای از نمادهای این گروه بودند که همپای بازار سبزپوش شدند.

در این میان در شرایطی که اکثر نمادها به رنگ سبز درآمدند و روند رو به رشدی را طی کردند، نمادهای گروه خودرویی با افت ارزش سهام خود همراه شدند و روند منفی را طی کردند. در این میان می‌توان به نمادهای خساپا، خودرو، خاذین و خپارس اشاره کرد.

بانکی‌ها نیز بار دیگر به روند منفی بازگشتند و کم‌وبیش در درصدهای منفی جای گرفتند. در این میان می‌توان به نمادهای وبصادر، وبملت، دی اشاره کرد. در این میان بیشترین حجم دادوستدهای این بخش نیز در نمادها وتجارت، دی و وپاسار اشاره کرد.

بازار فرابورس نیز با روند مثبت بازار بورس همراه شد و در نهایت افزایش 24 واحدی را تجربه کرد. شاخص این بازار به مرز 2 هزار واحد نزدیک‌تر شد و در نهایت بر سکوی یک هزار و 990 واحد تکیه زد.

حجم دادوستدهای این بازار نیز 889 میلیون سهم و ورقه بهادار ثبت شد که ارزش این میزان سهام معامله شده 3 هزار و 634 واحد به ثبت رسید.

رشد 170 تومانی قیمت دلار

در معاملات امروز، باز هم قیمت دلار در زیر سطح مهم 13 هزار تومانی باقی ماند و قیمت نتوانست از سطح مذکور به بالاتر نفوذ کند. امروز هر دلار آمریکا با 170 تومان رشد به 12 هزار 970 تومان رسید و قیمت یورو و درهم نیز به ترتیب 14 هزار 930 و 3 هزار 532 تومان ثبت شد.

از دید فعالان بازار، موج اول صعود قیمتی دلار در نیمه دوم بهمن‌ماه پایان‌یافته و با افزایش تدریجی عرضه ارز در سامانه نیما، قیمت‌ها جای رشد چندانی نخواهند داشت.

طلا در مسیر معاملات حبابی

عطش خریداران در بازار طلا این روزها بیش از ارز بوده و قیمت این فلز گران‌بها در معاملات امروز با رشد قابل‌توجهی مواجه شد و وضعیتی حبابی به خود گرفت. هر سکه تمام بهار آزادی هم اکنون قیمت 4 میلیون و 630 هزار تومانی به خود دیده و سکه طرح قدیم نیز 4 میلیون و 428 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. نیم سکه 2 میلیون و 534 هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و 602 هزار تومان داد و ستد شدند و هر گرم طلای 18 عیاری نیز به 435 هزار تومان رسید.

انتهای پیام/63062/ج10/

برچسب‌ها:

نظر شما