شناسهٔ خبر: 31294286 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

رشد ۲۱۰۲ واحدی شاخص کل بورس

امروز شاخص کل بورس با افزایش ۲۱۰۲ واحدی به ۱۵۹ هزار و ۴۸۹ واحد رسید در حالی که روز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه شاخص کل بورس با ۶۸۲ واحد رشد معادل ۰.۴۴ درصد به ۱۵۷ هزار و ۳۸۷ واحد رسیده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه اول اسفند ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۲۱۰۲ واحدی به ۱۵۹ هزار و ۴۸۹ واحد رسید. بر اساس بررسی های شبکه بانکی و اقتصادی در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۷۶۲ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۷۳ واحد و تاپیکو با ۱۵۲ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند و در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی جم با ۴۸ واحد، بانک ملت با ۴۶ واحد و بانک صادرات با ۳۹ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را شکل دادند.

 

بر اساس این بررسی ها در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۵۳ هزار و ۴۵۹ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۱۰ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان رسید.

 

 

این در حالی است که (سه شنبه 30 بهمن ماه) شاخص کل بورس با ۶۸۲ واحد رشد معادل ۰.۴۴ درصد به ۱۵۷ هزار و ۳۸۷ واحد رسید. همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای با رشد دسته جمعی مواجه شدند. ۵ نماد «فملی با ۲۴۸ واحد، فخوز با ۱۵۲ واحد، شاراک با ۳۹ واحد، وبملت با ۳۷ واحد و پارس با ۳۶ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

 قیمت سهام نمادهای «قلرست، کسرام، قصفها، رتکو، خریخت، کطبس و کترام» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «حفارس، شکربن، کخاک، بالبر، وتوس، سکرد و وایران» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام داشتند به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس در ۱۳۱ هزار و ۷۷۴ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۰۱ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان رسیده بود./

 

نظر شما