شناسهٔ خبر: 31293145 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزير ورزش و جوانان:

بسکتبال در حال پوست اندازی است

­وزیر ورزش و جوانان در بازدید از تمرین تیم ملی بسکتبال گفت: نسل جدید در حال ورود به تیم ملی بسکتبال هستند و این رشته به نوعی در حال پوست اندازی است.

صاحب‌خبر -

بسکتبال در حال پوست اندازی استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران حاضر در محل تمرین تیم ملی بسکتبال گفت: براساس آیین نامه برای صعود به جام جهانی، پاداشی نداریم؛ اما با توجه به اینکه ملی‌پوشان می‌توانند با صعود به جام جهانی، فصل جدیدی را رقم بزنند ما هم سعی می‌کنیم در حد بضاعت از آن‌ها حمایت کنیم.

وی همچنین درباره شرایط فعلی بسکتبال افزود:​ این رشته در حال جوانگرایی و پوست اندازی است. نسل جدیدی از بازیکنان بسکتبال در حال ورود به تیم ملی هستند که امیدوارم با همت خود، ​ نتایج خوبی بگیرند.

سلطانی فر درباره پنجره ششم انتخابی جام جهانی گفت: همه رویداد‌های ورزشی که ما را جهانی می‌کنند، ​ اهمیت دارند. در بسکتبال هم آخرین پنجره انتخابی جام جهانی را پیش رو داریم. در دو بازی مهم مقابل ژاپن و استرالیا با یک برد صعود خودمان را تثبیت می‌کنیم. بعد از آن هم باید همه تمرکز را بگذاریم که در جام جهانی نتیجه بگیریم.

بسکتبال می‌تواند مثل والیبال بدرخشد

وزیر ورزش افزود: با توجه به استعداد‌ها و ظرفیت ها، بسکتبال هم می‌تواند مانند رشته والیبال بدرخشد و جزء ۱۰ تا ۱۵ تیم برتر جهان باشد. هندبال هم شرایطی مثل بسکتبال دارد و در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ لژیونر دارند.

سلطانی فر در پاسخ به اینکه دیدگاه وزارت ورزش در مقابل برخی تغییرات تیم ملی بسکتبال و کنار رفتن بازیکنان باتجربه چیست؟ تاکید کرد: تمام این موارد به کادر فنی تیم ملی بازمی‌گردد و آن‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند. مسائل مربوط به فدراسیون‌ها به خودشان ارتباط دارد و انتخاب سرمربی یا بازیکن هم در حیطه اختیارات فدراسیون است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره افزایش بودجه بسکتبال گفت: هنوز لایجه بودجه تایید نهایی نشده است و نمی‌دانیم که رقم نهایی چقدر است. هر وقت تصویب شد​، درباره بودجه بسکتبال هم تصمیم گیری می‌کنیم.

مجمع باید هیئت مدیره پرسپولیس را تصویب کند

وی همچنین درباره مسائل فوتبال به چند سوال پاسخ داد و در مورد هیأت مدیره پرسپولیس گفت: ما هیأت مدیره را معرفی کردیم، اما مجمع باشگاه باید تصویب کند، این مجمع هفته آینده برگزار خواهد شد.

سلطانی‌فر در پاسخ به سوالی مربوط به کادرفنی تیم ملی فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال مربی را انتخاب می‌کند و مسئولیت این کار با آنهاست. من در جریان هستم که در حال بررسی هستند و در آینده نزدیک انتخاب خواهند کرد.

نظر شما