شناسهٔ خبر: 31286396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

حجت الاسلام قاسمیان خبر داد:

برگزاری اردو‌های جهادی قرارگاه امام رضا(ع) در ۲۰۶ شهرستان/ حرکت‌های جهادی ضعف‎ ساختار‌ی را جبران می‌کند

قرارگاه جهادی امام رضا در لبیک به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب دستاورد‌هایی را رونمایی خواهد کرد تا نشان دهد می‌تواند، ساختار‌ها را به دنبال خود بکشاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، نشست خبری سومین گردهمایی ملی فعالان حرکت‌های جهادی با حضور حجت الاسلام قاسمیان در مجتمع فرهنگی امام رضا علیه السلام برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام قاسمیان ضمن بیان نکاتی در خصوص سومین گردهمایی ملی فعالان حرکت‌های جهادی که در روز پنج شنبه دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه یادواره جهادگر فقید، شهید امیر محمد اژدری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، قاسمیان ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین در مقدمه بحث خود در خصوص حرکت‌های جهادی و هدف آن گفت: پیام بیست سالگی انقلاب که سال ۶۸ از سوی رهبر انقلاب منتشر شد خطاب به بسیاری از افراد از مسئولین تا اقشار مختلف مردم بود. اما بیانیه گام دوم در چهل سالگی انقلاب خطاب به جوانان است و مسئولین و سایر ملت به نوعی در حاشیه قرار گرفته اند.

قاسمیان با اشاره به رویکرد رهبر انقلاب در جوانگرایی گفت: حضرت آقا با اشاره به جوانان معتقدند باید اصلاح حوزه و دانشگاه و حتی جامعه باید به عهده جوانان و کار‌های آتش به اختیار آن‌ها باشد و این نوعی بازخوانی انقلاب و نظام است، چرا که همیشه انقلاب‌ها و بازسازی آن‌ها به عهده جوانان است.

وی افزود: راهبرد رهبر انقلاب در این زمینه اینبار بسیار شفاف و محکم بود و در خاتمه آن دعاگو بودن رهبر دقیقا بیانگر حالت پدرانه ایشان به جوانان است.در این بیانیه به مسئولیت‌های اجتماعی جوانان اشاره شد که قطعا اردو‌های جهادی یکی از مهم‌ترین جلوه‌های این موضوع می‌باشد.

حجت الاسلام قاسمیان در ادامه ضمن اشاره به ضعف ساختار‌ها در کشور گفت: ساختار‌ها به تنهایی و بدون مردم کار انقلاب و هیج کشوری را نمی‌توانند از پیش برند. در حوزه‌های مختلف از مدارس تا حرکت‌های جهادی شاهد این هستیم که جوانان راه خود را در حال پیدا کردن هستند.

وی در خصوص وجه بوجود آمدن قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام گفت: زمینه حرکت‌های جهادی قرارگاه امام رضا علیه السلام پس از خواست گروه‌ها برای وجود یک مقری با هدف فرماندهی و همگام سازی به جهت انجام کار‌های بزرگ شکل گرفت.به همین واسطه اپلیکشنی مشابه برخی تاکسی‌های اینترنتی با ماموریت ارائه خدمات جهادی و. اجتماعی طراحی و عرضه شد.

وی افزود: قرارگاه جهادی امام رضا در لبیک به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب دستاورد‌هایی را رونمایی خواهد کرد تا نشان دهد می‌تواند، ساختار‌ها را به دنبال خود بکشاند.

قاسمیان در ادامه گفت: همایش روز پنج شنبه شروعی ست برای اردو‌های عید که یکی از تمرکز‌های گروه‌های جهادی در همین ایام است. قرارگاه در ایام نوروز در ۲۰۶ شهرستان یاسوج مستقر خواهد شد.

قاسمیان در تشریح نحوه برخی سفر‌های جهادی گفت: اردو‌های مختلف در قرارگاه با هدف جهادی تعریف شده است. مثل زیارت مشهد جهادی که در این سفر جهادگران صبح به مسئولیت‌های اجتماعی خود میپردازند و شب‌ها به زیارت امام هشتم می‌روند و یا سفر راهیان نور جهادی که به همین ترتیب انجام می‌شود.

وی با اشاره به جهادگر آسمانی شهید امیرمحمد اژدری گفت: اخیرا یکی از عزیزان جهادگر که مرحوم شهید اژدری را از دست داده و البته به تعبیری به دست آوردیم. وی که سن زیر ۲۵ سال داشت یک جهادگر نمونه بود که بسیاری از روستا‌ها و مناطق محروم از خدمات وی بهره برده اند. امروز هم اثرات این شهید که به گواه آیه قرآن زنده است در قرارگاه جاری است. مراسم یادبود این جهادگر شهید نیز روز پنج شنبه در سالن سیدالشهدای خیابان مفتح برگزار خواهد شد.

قاسمیان در تشریح برنامه‌های سومین گردهمایی ملی فعالان حرکت‌های جهادی گفت: سخنرانی دکتر قالیباف فرمانده قرارگاه، رونمایی از تمبر یادبود شهید اژدری که منقش به اثر انگشت هفتادهزار جهادگر و رونمایی از کتاب خاطرات شهید اژدری از جمله برنامه‌های همایش روز پنج شنبه است.

وی در خاتمه گفت: قرارگاه کار ستادی نمی‌کند و خودش همگام با جهادگران در مناطق جهادی حضور دارد و این خاصیتی است که از زمان جبهه‌ها در ذهن و خاطرات جهادگران مانده است.

نظر شما