شناسهٔ خبر: 31283885 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مقام آمریکایی: خروج از سوریه عقب‌نشینی تاکتیکی است

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا تصمیم کشورش برای خروج از سوریه را تغییر تاکتیکی و نه تغییر استراتژیک در ماموریت ایالات متحده در سوریه توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

مقام آمریکایی: خروج از سوریه عقب‌نشینی تاکتیکی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ناتان تک» سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا، اظهار داشت: کشورش با مشارکت متحدانش در خاورمیانه برای رویارویی با چالش‌های منطقه جدی است.

این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «الخلیج آنلاین» تصریح کرد: خاورمیانه از چالش‌هایی مانند پراکندگی سلاح، بحران‌های انسانی، تروریسم و امنیت انرژی عاری نیست که این و دیگر مسائل، تهدید جدی برای ثبات در منطقه و امنیت در سرتاسر جهان است.

تک درباره سوء استفاده داعش از خَلئی که با خروج ایالات متحده از سوریه ایجاد خواهد شد، گفت: دولت ترامپ متعهد به نابودی نهایی «داعش» است.

این مقام آمریکایی تأکید کرد: تصمیم به عقب‌نشینی نیرو‌های نظامی ایالات متحده از شمال سوریه، که تعداد آن‌ها به 2 هزار نفر می‌رسد همچنان به قوت خود باقی است؛ اما در عین حال این تصمیم را تغییر تاکتیکی و نه یک تغییر استراتژیک در ماموریت ایالات متحده برای از بین بردن داعش توصیف کرد.

وی همچنین گفت: واشنگتن تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که داعش و دیگر «گروه‌های تروریستی اسلام‌گرای افراطی» به مناطق پاکسازی شده بازنمی‌گردند.

این دیپلمات ایالات متحده گفت: از بحث‌های مطرح در کنفرانس ورشو که روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه گذشته برگزار شد، یکی نگرانی از چیزی بود که او آن را «فعالیت‌های مخرب ایران» دانست، و همچنین وضعیت سوریه و سایر اولویت‌های آمریکا در منطقه، همچنین تروریسم و تامین مالی غیرقانونی آن بوده است.

تِک این نشست را فرصتی بی نظیر برای گفت‌وگو بین شرکای منطقه‌ای آمریکا نظیر رژیم صهیونیستی، عربستان، امارات و ... و همچنین شرکایی از دیگر بخش‌های دنیا خواند.

وی همچنین تأکید کرد: موفقیت کمپین سرکوب داعش اثبات می‌کند که کشور‌های با منافع مشترک با همکاری یکدیگر در منطقه می‌توانند چه دستاورد‌هایی را محقق کند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما