شناسهٔ خبر: 31283423 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

مقام آمریکایی: خروج از سوریه عقب‌نشینی تاکتیکی است

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا تصمیم کشورش برای خروج از سوریه را تغییر تاکتیکی و نه تغییر استراتژیک در ماموریت ایالات متحده در سوریه توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

العالم _ آمریکا

«ناتان تک» سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا، گفت که کشورش با مشارکت متحدانش در خاورمیانه برای رویارویی با چالش‌های منطقه جدی است.

این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «الخلیج آنلاین» تصریح کرد: خاورمیانه از چالش‌هایی مانند پراکندگی سلاح، بحران‌های انسانی، تروریسم و امنیت انرژی عاری نیست که این و دیگر مسائل، تهدید جدی برای ثبات در منطقه و امنیت در سرتاسر جهان است.

تک درباره سوء استفاده داعش از خَلئی که با خروج ایالات متحده از سوریه ایجاد خواهد شد، گفت که دولت ترامپ متعهد به نابودی نهایی «داعش» است.

این مقام آمریکایی تأکید کرد که تصمیم به عقب‌نشینی نیروهای نظامی ایالات متحده از شمال سوریه، که تعداد آنها به دو هزار نفر می‌رسد همچنان به قوت خود باقی است؛ اما در عین حال این تصمیم را تغییر تاکتیکی و نه یک تغییر استراتژیک در ماموریت ایالات متحده برای از بین بردن داعش توصیف کرد.

وی همچنین گفت واشنگتن تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که داعش و دیگر «گروه‌های تروریستی اسلام‌گرای افراطی» به مناطق پاکسازی شده بازنمی‌گردند.

این دیپلمات ایالات متحده گفت که از بحث‌های مطرح در کنفرانس ورشو که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته برگزار شد، یکی نگرانی از چیزی بود که او آن را «فعالیت‌های مخرب ایران» دانست، و همچنین وضعیت سوریه و سایر اولویت‌های آمریکا در منطقه، همچنین تروریسم و تامین مالی غیرقانونی آن بوده است.

تِک این نشست را فرصتی بی نظیر برای گفت‌وگو بین شرکای منطقه‌ای آمریکا نظیر رژیم صهیونیستی، عربستان، امارات و غیره و همچنین شرکایی از دیگر بخش‌های دنیا خواند.

وی همچنین تأکید کرد که موفقیت کمپین سرکوب داعش اثبات می‌کند که کشورهای با منافع مشترک با همکاری یکدیگر در منطقه می‌توانند چه دستاوردهایی را محقق کند.

فارس

نظر شما