شناسهٔ خبر: 31275397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از هفت هزار مددجوی کمیته امداد صاحب شغل شدند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه گفت: با اقدام های صورت گرفته و تسهیلات پرداخت شده از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه برای هفت هزار و 760 مددجوی این نهاد فرصت شغلی ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

حسین خدرویسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد هفت هزار و 500 مددجو با دریافت تسهیلات اشتغالزایی و 2 هزار و 270 نفر نیز از طریق رایزنی با کارفرمایان صاحب شغل و درآمد شده اند.
وی ادامه داد: کمیته امداد استان کرمانشاه در قبال ایجاد اشتغال برای هر مددجوی تحت حمایت تا سقف 200 میلیون ریال وام قرض الحسنه به کارفرمایان پرداخت و برای آن ها بسته های تشویقی در نظر می گیرد.
خدرویسی خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که هر مددجوی کمیته امداد را مشغول به کار کنند علاوه بر دریافت تسهیلات مورد نظر به ازای هر نفر، به مدت 2 سال از پرداخت حق بیمه آن مددجو نیز معاف خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 52 میلیارد ریال به کارفرمایانی که اقدام به استخدام مددجویان کمیته امداد کرده اند، پرداخت شده است.

**مردم کرمانشاه 42 میلیارد ریال بوسیله صندوق صدقات کمک کردند
وی در ادامه به میزان کمک های مردمی از طریق صندوق صدقات نیز اشاره کرد و گفت: مردم خیر و نوع دوست کرمانشاه در 10 ماه سپری شده از سال جاری بالغ بر 42 میلیارد ریال با واریز به این صندوق ها به نیازمندان کمک کرده اند.
خدرویسی اظهار داشت: مقدار واریزی مردم استان کرمانشاه به صندوق های صدقات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 37 درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون بیش از 210 هزار نفر در استان مشترک صندوق صدقات کوچک خانگی و متوسط هستند و کمک های آنان به صورت 2 ماه یکبار جمع آوری می شود.
وی یادآور شد: علاوه بر این تعداد صندوق صدقه، 6 هزار صندوق بزرگ نیز در معابر و میادین شهرها و روستاهای استان برای جمع آوری کمک های مردمی تعبیه شده است.
خدرویسی در پایان خاطرنشان ساخت: صدقات مردمی جمع آوری شده از صندوق ها به منظور رفع مشکلاتی همچون تامین هزینه های درمان، تحصیل و معیشت نیازمندان هزینه می شود.
7458/8088

نظر شما