شناسهٔ خبر: 31274857 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تخم مرغ ها در امیر کبیر نمی شکنند

تهران- ایرنا- هفتمین دوره مسابقات کشوری نجات تخم مرغ ها با همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر 15 اسفند ماه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیر کبیر، از سوی شورای صنفی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر هفتمین دوره مسابقات نجات تخم مرغ کشوری با هدف افزایش روحیه تعاون و همکاری و کشف خلاقیت ها و نوآوری های مبتکران برگزار می شود.
در این دوره از مسابقات، تیم ها از سراسر کشور شرکت خواهند کرد. همچنین تیم های حاضر در این رقابت باید سازه ای خاص بسازند و تخم مرغ به گونه ای در این سازه ها جاسازی شود که در اثر سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ از سازه خارج شده و کمترین آسیب را ببیند.
بر اساس قوانین، خلاقیت و ایده ای نو برای محافظت از تخم مرغ ها، داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش آماده و سالم ماندن تخم مرغ ها برای تیم امتیاز محسوب می شود.
ایده اصلی این مسابقه که همه ساله در دانشگاه های مختلف برگزار می شود، از سوی سازمان فضانوردی آمریکا (ناسا) مطرح شده است.
ناسا برای پرتاب ماهواره و کاوشگر به سطح اجرام آسمانی و همچنین رساندن امکانات لازم به فضانوردان ساکن در فضا تصمیم به انجام آزمایش هایی گرفت تا اجسام شکننده را از فاصله مشخص رها کند، اما تا حد ممکن آسیبی به شئ مورد نظر نرسد.
کاوشگر باید درون سازه هایی قرار گیرد که پس از برخورد با سیاره ها و اجرام آسمانی ضمن کاستن سرعت، به سادگی و با حفظ محموله درون خود با کمترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر فرود بیاید و به کاوش و بررسی بپردازد و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کند.
یادآور می شود، ارائه ایده هایی برای کاهش آسیب به بسته هایی که از طریق هواپیما برای کمک رسانی به مناطق مختلف فرستاده می شود، حفاظت از بسته های پستی، طراحی پوشش های حفاظتی چتربازان و... هم می تواند کاربرد نتایج این مسابقه را مورد هدف قرار دهد.
**9465**1584

نظر شما