شناسهٔ خبر: 31274181 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس سازمان بورس: پيشنهاد درباره عرضه سهام عدالت به دولت رفت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار از ارائه پيشنهادي به دولت خبر داد که بر اساس آن سهام عدالت در دست مردم معامله پذير مي شود.

به گزارش سه شنبه تارنماي سازمان بورس و اوراق بهادار، شاپور محمدي افزود: 49 ميليون نفر از هموطنان ما براي سهام عدالت ثبت نام کرده اند و به نوعي سهام عدالت به آنها تعلق گرفته اما سازو کارها به صورتي است که هنوز امکان معامله آن و اعمال حق راي وجود ندارد، از اين رو، پيشنهاد تازه اي را با بکارگيري ظرفيت صندوق هاي قابل معامله در بورس مطرح کرديم.
دبير شورايعالي بورس توضيح داد: پيشنهادي که سازمان بورس و سازمان خصوصي سازي و وزارت امور اقتصادي و دارايي به دولت داده است و به سران سه قوه نيز ارسال مي شود، واگذاري واحدهاي صندوق هاي قابل معامله (يي.تي.اف) در بورس به دارندگان سهام عدالت است.
** 35 ميليون سهامدار در صف دريافت کد معاملاتي
محمدي با بيان اينکه کد معاملاتي حدود 35 ميليون سهامدار در شرکت سپرده گذاري مرکزي در حال صدور است، تصريح کرد: اطلاعاتي که از سازمان خصوصي سازي گرفتيم، در شرکت سپرده گذاري مرکزي در حال پردازش است تا در صورت تصويب براي معامله يونيت ها (واحدهاي سرمايه گذاري)، اين آمادگي از قبل حاصل شده باشد.
وي درباره راه هاي مديريت نقدينگي اعلام کرد: به مدد ابزارهاي نوين بازار سرمايه، افرادي که به دنبال فرصت هاي خاص سرمايه گذاري هستند مي توانند از مسير بازار سرمايه به هدف خود دست پيدا کنند؛ از طرف ديگر، بحث مديريت صحيح نقدينگي نيز در کشور مسير صحيح خود را پيدا خواهد کرد.
به گزارش ايرنا، سهام عدالت نوعي يارانه است که از طريق شرکت‌هاي تعاوني عدالت استاني به مشمولان آن واگذار مي‌شود.
هدف از عرضه سهام عدالت گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ايران اعلام شده است که طبق آن بخشي از سهام شرکت‌هاي دولتي معين به قشرهاي کم‌درآمدتر فروخته مي‌شود.
سبد سهام عدالت ترکيبي از 60 شرکت بورس و فرابورس است.
آيين ‌نامه اجرايي «افزايش ثروت خانوارهاي ايراني از طريق گسترش سهم بخش تعاون بر اساس توزيع سهام عدالت» نهم بهمن سال 1384 پس از اصلاح متن اوليه که در بيست و سوم آبان همان سال به تصويب هيات وزيران رسيده بود، تصويب و اين سهام پيش از آغاز سال 1385 در چهار استان به برخي مشمولان اعطا شد.
در مرحله نخست، سهام عدالت به برخي افراد زير پوشش کميته امداد امام خميني (ره)، سازمان بهزيستي و رزمندگان بيکار فاقد شغل تعلق يافت و برگه‌هايي به عنوان برگه سهام عدالت به مشمولان داده شد.
ارزش اين برگه ‌ها در ابتدا معادل 500 هزار تومان سهام بود که سپس به يک ميليون تومان افزايش يافت.
اقتصام*2022*1961*
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما