شناسهٔ خبر: 31272857 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی قشم نسبت به باد شدید و رعد و برق هشدار داد

قشم - ایرنا - سرپرست اداره هواشناسی قشم نسبت به باد شدید، رعد و برق و بارش باران در این شهرستان در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه (30 بهمن تا 2 اسفندماه) هشدار داد.

صاحب‌خبر -

محمد کاملی دیرستانی روز سهشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: از ظهر امروز تا بامداد روز پنجشنبه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، جنوب جزایر قشم، لارک و هرمز تحت تاثیر بادهای شدید شمال غربی تا جنوب غربی، مواج و متلاطم پیشبینی می شود.
وی ادامه داد: سرعت باد در مناطق مرکزی خلیج فارس و شرق تنگه هرمز بیشتر از 30 نات و ارتفاع موج به بیش از هفت پا تخمین زده می شود.
کاملی دیرستانی اظهار داشت: همراه با این جریان ناپایدار، احتمال بارش پراکنده باران و رعد و برق نیز وجود دارد.
هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می کنند. این شهرستان 19 اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.
7500

نظر شما