شناسهٔ خبر: 31270440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حادثه تروریستی زاهدان نشانه ضعف دشمنان است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اقدام تروریستی جبهه استکبار در سیستان و بلوچستان که به دست برخی از ایادی خود در منطقه انجام داد، نشانه ضعف دشمنان است.

صاحب‌خبر -

حادثه تروریستی زاهدان نشانه ضعف دشمنان استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در نشست خبری خود که به مناسبت فرارسیدن روز روحانیت و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: حدود ۴ هزار شهید روحانى با اطلاعات شناسایی شده در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده که سالروز شهادت شهید محلاتی به عنوان روز روحانیت در دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی افزود: شهید محلاتی از برجسته‌ترین یاران امام خمینی(ره) بود، بصیرت، صراحت و شجاعت در بیان آنچه به آن رسیده بود مهمترین ویژگی این شهید بزرگوار بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به شهدای حادثه تروریستی زاهدان تصریح کرد: این شهدا با نثار خونشان روح تازه‌ای به انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم آن بخشیدند.

حاجی صادقی اظهار کرد: اقدام تروریستی جبهه استکبار در استان سیستان و بلوچستان که به دست برخی از ایادی خود در منطقه انجام داد، نشانه ضعف و زبونی دشمنان و به دلیل کینه از حضور مردم در صحنه‌های انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران حضور مردم در مراسم راهپیمایی ٢٢ بهمن را پرشور تر از سال های گذشته دانست و عنوان کرد: طبق آمار به دست آمده امسال حضور مردم نسبت به ٣٩ سال گذشته بسیار پرشورتر بوده است و حتی در بعضی شهرهای کشور حضور مردم رشدی بیش از ٣٠ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد که نشان دهنده ضعف دشمنان در برابر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دشمنان تصور می کردند مردم با مشکلاتی که دارند، امسال حضور کمتری نسبت به سال گذشته داشته باشند اما امسال این حضور پررنگ تر از سال های گذشته بود .

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به دستگیری برخی از عوامل حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان عنوان کرد: کسانی که عقبه اقدامات تروریستی بودند، باید بدانند هزینه آنها بیش از چیزی است که تاکنون پرداخته اند و این اول راه است.

حاجی‌‌صادقی خون شهدا را موجب بقای نظام اسلامی دانست و گفت: ما آینده را زیبا و روشن می‌بینیم، اما دشمن آینده را تاریک و سیاه می‌بیند؛ بنابراین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ادامه حیات انقلاب نقش مهمی دارد و نباید آن را یک بیانیه ساده تلقی کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ضمن برشمردن اهداف دشمنان برای نفوذ در ایران گفت: دشمن همواره به دنبال نفوذ در ایران بوده و این یک اقدام طبیعی است. در این خصوص، دشمنان نفوذ فکری و نفوذ امنیتی را دنبال می‌کنند و در این مسیر، دشمنی در نهادهای نظامی را هم در دستورکار قرار داده است. البته هنوز مشخص نشده که در حادثه زاهدان نفوذ دخیل بوده است یا خیر. در همین رابطه خانمی دستگیر شد ‌که سرنخ بسیار خوبی بود و با دستگیری او دشمن نگران شده است.

وی ادامه داد: دشمنان مقادیر زیادی مواد منفجره هم  برای این عملیات آماده کرده بودند که آنها نیز کشف شد.

وی بیانیه اخیر رهبری با عنوان منشور گام دوم را در جهت تثبیت انقلاب برای تشکیل دولت اسلامی به معنای حقیقی آن دانست و اظهار کرد: پیام اول این بیانیه این است که در حالی که دشمن انقلاب را متوقف می‌داند، رهبر انقلاب ۴۰ سال نخست را گام اول می‌داند و برای ٤٠ سال آینده مشغول برنامه‌ریزی هستند. در این بیانیه حدود ۴۰ بار نام جوان آمده است که این ناشی از اعتماد و اطمینان بالای مقام معظم رهبری نسیت به جوانان امروز است. ایشان معتقدند که جوانان امروز به مراتب بهتر از جوانان دوران دفاع مقدس هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با روز افزون دانستن قدرت ایران اسلامی عنوان کرد: آمریکایی‌ها امروز اذعان دارند که انقلاب اسلامی شاخص‌های ابرقدرتی را از آنان گرفته و آن‌ها مرگ تدریجی خود را با انقلاب اسلامی قطعی می‌بینند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف پیوند الهی مردم و ولایت است، عنوان کرد: امروز کسانی بهترین خدمت به انقلاب را انجام می‌دهند که پیوند امت با ولایت را تقویت می‌کنند. باید توجه کرد با اینکه سپاه پاسداران ارگانی نظامی است، ولی وظایف آن محدود به نظامی‌گری نیست و هرکجا خطری متوجه انقلاب شود، سپاه وظیفه و ماموریت پاسداری را از انقلاب را برعهده دارد.

وی درباره خدمات سپاه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: خدمات برادران ما در سپاه محدود به فعالیت‌های قرارگاه خاتم نیست. سپاه در برابر دشمنان چهره‌ای «اشدایی» دارد و در برابر مردم از چهره‌ای «رُحَمایی» برخوردار است.

وی افزود: سپاه همه قدرت ها را جمع می‌کند و در برخی از قسمت ها، امکانات بسیار خوبی دارد که دشمن از بسیاری از آن‌ها مطلع نیست ولی سرمایه اصلی سپاه، هویت دینی، معنویت گرایی و خداباوری سپاه است. باید توجه داشت تا زمانی که سپاه وجود دارد انقلاب هم وجود دارد و سپاه آمده است که غربت اهل بیت (ع) را نائبان اهل بیت (ع) نداشته باشند البته سپاه اهل منطق، استدلال، رافت و عشق به مردم است.

حجت الاسلام حاجی صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های سپاه برای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری در بیانیه راهبردی ایشان اذعان کرد: گروه‌های اندیشه ورز در سپاه ماموریت دارند تا نسبت به قسمت‌های مختلف این منشور فعالیت کنند و امیدواریم هم در ابعاد علمی، پژوهشی این راهبرد بزرگ را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما