شناسهٔ خبر: 31243351 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک بالگرد به اورژانس هوایی آذربایجان غربی اختصاص یافت

ارومیه - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: یک دستگاه بالگرد به اورژانس هوایی این استان اختصاص یافته است که در صورت تامین زیرساخت ها در فرودگاه ارومیه مستقر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا باقر قهرمانی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این بالگرد به صورت اختصاصی در اختیار آذربایجان غربی خواهد بود، افزود: برای انتقال سریع بیمار از شهرستان ها به مراکز مجاز با دستور وزیر این بالگرد به استان اختصاص یافته است که کمک رسانی به مصدومان را سرعت می بخشد.
وی ادامه داد: باید زیرساخت های لازم از جمله محل مناسب برای فرود در بیمارستان ها مشخص شود تا پس از انتقال مصدوم به بیمارستان بالگرد در محل مناسبی فرود آید و بیمار را تحویل اورژانس دهد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت 82 پایگاه اورژانس در آذربایجان غربی گفت: هشت پایگاه جدید نیز از ابتدای اسفند سال جاری فعالیت خود را آغاز می‌کند و با این آمار پایگاه‌های اورژانس آماده استقبال از سفرهای نوروزی است.
سرپرست معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: باید خدمات بیمارستان ها به بیماران اورژانسی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا در کمترین زمان به بیماران رسیدگی شود.
پیمان آرامون اضافه کرد: خدمات بیمارستانی اورژانسی متناسب با رشد جمعیت و رشد تصادف ها افزایش پیدا نکرده و این در حالی است که بیمار تصادفی منتقل شده به بیمارستان باید در سریع ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی ادامه داد: مسوولان باید افزایش خدمات رسانی در بیمارستان ها دغدغه اصلی خود قرار دهند و همچنین به افزایش کیفیت راه های ارتباطی آذربایجان غربی توجه ویژه داشته باشند.
جانشین پلیس راه آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه آمار متوفیان تصادف های جاده ای در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش یافته است، گفت: تعداد فوتی های تصادف های جاده ای از 378 نفر در سال گذشته به 369 نفر در سال جاری رسیده است.
کمال حسین زاده ادامه داد: متاسفانه 30 درصد تصادف های منجر به فوت در حوزه ارومیه اتفاق می افتد که باید این امر مورد توجه باشد.
وی بیان کرد: سرعت بالا باعث افزایش شدت تصادف ها می‌شود و این امر باعث شده 61 درصد فوتی های این استان در سر صحنه اتفاق افتاد.
به گزارش ایرنا در این جلسه مصوب شد بیمارستان ها و مراکز اورژانس مدت زمان رسیدگی به بیماران تصادفی را ارزیابی و گزارش دهند؛ خرید رنگ برای خط کشی معابر جاده ای در آذربایجان غربی از دیگر مصوبات این جلسه بود.
9918/7129

نظر شما