شناسهٔ خبر: 31231536 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

اختری در گفتگو با آنا:

پیشرفت‌های علمی در کشور مرهون هدایت‌های امام خامنه‌ای است

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: جهش علمی در کشور و پیشرفت‌های روزافزون دانشگاه‌ها، مرهون هدایت‌های امام خامنه‌ای است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدحسن اختری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به جهش علمی به وجود آمده در کشور اظهار کرد: پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی باعث سربلندی جمهوری اسلامی شده و این به خاطر عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه علم و فناوری و تلاش پژوهشگران و نخبگان کشور است.

وی افزود: باید کشورمان از نظر علمی به درجه‌ای برسد که مورد رجوع دانشمندان و اندیشمندان از کشورهای مختلف باشد و به آن قله علمی مورد نظر رهبر انقلاب برسیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) بیان کرد: امروزه هرکس که علاقه‌مند به تحصیل باشد، می‌تواند حتی بدون کنکور وارد دانشگاه‌ها شود و مانعی برای افراد وجود ندارد که به دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند؛ به برکت انقلاب اسلامی تحصیل برای همه اقشار مردم، همگانی شده است.

اختری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌های کشور نقش بسزایی ایفا کرده است. در دهه 60 و 70 با حجم زیادی از دانش آموزان روبرو بودیم، فضای دانشگاه‌های دولتی ظرفیت این همه دانشجو را نداشت؛ ساخت دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سراسر کشور کمک فراوانی کرد که همه دانش آموزان از نعمت تحصیل برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است متخصصان بسیار خوبی را تربیت و به جامعه تحویل دهد، دانشگاه آزاد اسلامی در طول 30 سال گذشته خدمات فراوانی به جامعه علمی کشور ارائه کرده است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دکتر ولایتی در دو سال گذشته در رأس دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند، امیدوار هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی، رشد بیشتری نسبت به گذشته پیدا کند و نواقصی هم که در گذشته بوده، با درایت و بینش ایشان برطرف شود.

انتهای پیام/4118/ 4122/

نظر شما