شناسهٔ خبر: 31227121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی مطرح کرد؛

برپایی ۱۲ نوروزگاه در استان مرکزی/ اماکن تاریخی و گردشگری استان برای گردشگران ناشناخته است

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: در ایام نوروزی سال ۹۸ در هر شهرستان حداقل یک پایگاه نوروزی با عنوان نوروزگاه داریم و در تلاشیم تا در تمامی آن ها وای فای رایگان برای مسافرین نوروزی برقرار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مهدی زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استاندار مرکزی روز یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی بابیان اینکه در ایام نوروزی سال ۹۸ در هر شهرستان حداقل یک پایگاه نوروزی با عنوان نوروزگاه داریم بیان کرد: این نوروزگاه ها در مسیرهای قابل‌دسترس و اصلی مستقر می‌شوند که مسئول برپایی آن با فرمانداری‌ها است و کارهای اجرایی آن را شهرداری‌ها انجام می‌دهند. همچنین نیاز است تا سایر بخش‌های خدمات رسان پیرامون نوروزگاه ها مستقر شوند تا دسترسی به آن‌ها برای مسافران آسان‌تر باشد.

وی ضمن تأکید بر اینکه حتماً باید در پایگاه‌های نوروزی وای فای رایگان برای مسافرین برقرار شود گفت: باید با اپراتورهای سه‌گانه هماهنگی‌های لازم برای این منظور انجام شود.

زندیه وکیلی ایجاد مکان‌هایی در نوروزگاه ها برای نمایش و فروش محصولات صنایع‌دستی و سوغات شهری را راهکاری مناسب برای ارائه این محصولات به مسافرین دانست و اظهار کرد: این تجربه سال‌های گذشته در شهر شاهرود عملی شده است و این شهر توانست با این کار تنها در ایام نوروز حدود ۶۰۰ میلیون تومان از صنایع‌دستی و سوغات شهر خود را به مسافرین عرضه کند.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی بابیان اینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا درب تمامی اماکن تاریخی در ایام نوروز به روی مسافران باز باشد عنوان کرد: برای مثال در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که وقتی مسافران برای بازدید از کاروان‌سراهای بازار تاریخی اراک می‌رفتند با درب بسته مواجه می‌شدند که این موضوع امسال باید اصلاح شود.

اماکن تاریخی و گردشگری استان برای گردشگران ناشناخته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه استان مرکزی ازلحاظ تردد وسایل نقلیه در کشور رتبه دوم یا سوم را داراست گفت: اما متأسفانه به علت عدم شناساندن اماکن تاریخی و گردشگری استان به هم‌وطنان، ازلحاظ اقامت مسافر در استان رتبه زیر ۲۰ را در کشور داریم که اصلاً جالب نیست و باید با تلاش همه مسئولان و انجام کارهای نرم‌افزاری این رویه اصلاح شود. چراکه استان مرکزی ازلحاظ سخت‌افزاری پتانسیل خوبی دارد و می‌تواند بسیار بهتر از وضعیت کنونی از مسافران نوروزی استقبال کند.

زندیه وکیلی در پایان جلسه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه کارگروه‌های ده‌گانه احکام امسال خود را دریافت کرده‌اند گفت: هرکدام از این کارگروه‌ها گزارشی از آمادگی نسبی دستگاه‌های خود ارائه کردند و مقرر شد کارگروه‌های ده‌گانه جلسات خود را به‌صورت هفتگی تا پایان ایام نوروز تشکیل داده و کارگروه‌های شهرستانی به ریاست فرمانداران در هر شهرستان تشکیل شود.

برنامه‌ریزی‌شده تا استقبال خوبی از میهمانان نوروزی که به استان می‌آیند داشته باشیم. همین‌طور برنامه‌ریزی‌شده تا برای هم استانی‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شود تا در حمل‌ونقل مشکلی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما