شناسهٔ خبر: 31219613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی:

استقرار نوروزگاه در ورودی شهرها ضرورت است

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی گفت: برای ارائه خدمات بهتر و آشنایی مسافرین با جاذبه‌های گردشگری باید در همه شهرها حداقل یک نوروزگاه‌ها وجود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس اراک، ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه در سازمان عمرانی استانداری برگزار شد.

برای برنامه‌ریزی و ارائه خدمات بهتر به همشهریان و مسافرین نوروزی در ستاد اجرایی خدمات سفر کمیته‌ ده‌گانه از جمله حمل‌ونقل، امداد و نجات، خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهری و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی و عملکرد و رسیدگی به شکایت، خدمات بهداشت، سلامت، محیط‌زیست و اطلاع‌رسانی و تبلیغات تشکیل شده است.

مهدی زندیه‌وکیلی در این نشست با اشاره به تشکیل 10کمیته در این ستاد بیان کرد: مقرر شد کارگروه‌های ده‌گانه جلسات رسمی خود را به صورت هفتگی تا پایان ایام نوروز تشکیل داده و صورت‌جلسات و روند فعالیت خود را به ستاد گزارش دهند.

وی از تشکیل کارگروه‌های شهرستانی به ریاست فرمانداران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای استقبال از میهمانان نوروزی که به استان در این ایام سفر می‌کنند، صورت گرفته است.

معاون عمرانی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه و اقدامات ستاد اجرایی سفر برنامه‌ریزی برای حمل‌ونقل و ارائه خدمات مطلوب به شهروندانی است که در این ایام به دیگر استان‌ها سفر خواهند کرد.

زندیه‌وکیلی افزود: با استفاده از تجربه‌های سال قبل و شناسایی ظرفیت و پتانسیل‌های فرهنگی گردشگری استان سعی خواهیم کرد در سال جدید نوروزی متفاوت را برای مسافرین و شهروندان تداعی کنیم.

وی برپایی و استقرار یک نوروزگاه‌ در همه شهرهای استان را یک امر ضروری و لازم دانست و بیان کرد: با همکاری شهرداری و فرمانداری‌ها باید نوروزگاهی را در مسیر ورودی شهر و در یک محدوده امن برپا کنند.

رئیس ستاد اجرایی سفر استان ادامه داد: همه برنامه و اقلام تبلیغاتی و همچنین استقرار اکیپ‌ها و واحدهای ده‌گانه باید در یک مرکز واحد نوروزگاهی مستقر شوند و از ایجاد پایگاه جدا خودداری کنند.

وی ارائه وای‌فای رایگان، ایجاد فروشگاه صنایع دستی برای عرضه محصولات استان مرکزی و دسترسی مسافرین به بروشور الکترونیکی سازمان میراث فرهنگی برای آشنایی با اماکن گردشگری و توریستی به مسافرین را برای ترغیب و حضور مسافران در استان مهم دانست.

معاون عمرانی استانداری استان مرکزی با اشاره به اینکه برخی از اماکن سنتی و تاریخی اراک در ایام نوروز تعطیل هستند، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی با برنامه‌ریزی و هماهنگی قبلی با متصدیان و مسئولین این اماکن باید این مکان‌ها را در ایام نوروز برای بازدید عموم باز نگه دارند.

زندیه‌وکیلی نقش راهنما و تورلیدر برای معرفی جاذبه‌های گردشگری را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این ایام می‌توان جوانان داوطلب و علاقه‌مند به جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری در هر شهرستان را برای معرفی و شناساندن این اماکن بسیج کرد.

شادی‌آفرینی و نشاط محوریت برنامه نوروزی است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این نشست با اشاره به اینکه محوریت و رویکرد نوروز شادی‌آوری و نشاط است، تصریح کرد: با برپایی برنامه منظم و هماهنگی و همکاری دیگر اعضا درصددیم خدماتی مطلوب و در شأن مردم را ارائه دهیم.

علیرضا ایزدی بیان کرد: صنعت‌ گردشگری یک امر فرابخشی است و همه دستگاه‌ها و واحدها باید دست در دست هم داده و با ارائه بهترین خدمات نوروزی ایده‌‌ال را در ذهن مسافرین و شهروندان ایجاد کنیم.

وی استفاده از ابزار تبلیغاتی برای معرفی پتانسیل‌های استان، برگزاری مانور نوروزی در آستانه عید، استقرار و تشکیل نوروزگاه و استقرار یک واحد ثابت برای اطلاع‌رسانی را از عمده برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در آستانه سال نو برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نقش تبلیغات در ترویج فرهنگ سنتی استان و همچنین معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی در آستانه سال نو و با ارائه تبلیغات متفاوت و متنوع به دنبال شناساندن و معرفی جاذبه‌های گردشگری به مسافرین نوروزی است.

ایزدی خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر به مسافرین نوروزی و ایجاد فضایی اجتماعی باید حداقل یک نوروزگاه را در شهرستان‌ها به همت شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در آن ایام دایر کرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ستاد ارائه خدمات مطلوب و در شأن مردم در ایام نوروز است بیان کرد: برای ایجاد فضای شاد و نشاط‌آور در ایام نوروز باید در میادین و خیابان‌های اصلی شهرها المان‌های نوروزی و سفره‌های هفت‌سین نمادی چیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما