شناسهٔ خبر: 31226483 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

نرخ بیکاری اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: نرخ بیکاری در این استان از متوسط کشوری بالاتر و در زمان حاضر 15 درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان در سالن اجتماعات دادگستری افزود: شرایط اقتصادی کشور و استان خاص است و اصفهان با وجودی که بزرگترین استان صنعتی بشمار می آید اما نرخ بیکاری آن از متوسط کشوری بالاتر است.
رضایی متوسط نرخ بیکاری در کشور را 12.4 درصد و در استان را 15 درصد اعلام و اضافه کرد: ضوابط و قوانین دستگاه های اجرایی برای شرایط عادی وضع شده است و در این روزها که در جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه قرار داریم نمی توان با مسائل و مشکلات موجود مانند روزهای عادی برخورد کرد لذا مدیران انتظار دارند که این موارد در نظر گرفته شود.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مردم اصفهان بیشتر از این شایسته خدمات هستند، تصریح کرد: تعامل، هماهنگی و همراهی مدیران در حل مشکلات بسیار موثر است و امیدواریم با فعالیت بازرس جدید کل استان، این همزبانی مستحکم تر شود.
وی با اشاره به شهادت 27 مرزبان و پاسدار لشکر 14 امام حسین (ع) اصفهان در حادثه تروریستی زاهدان به خاطره ای از مراسم ورود پیکر این شهیدان به اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در آن مراسم زن و کودک خردسالی را گریان مشاهده کردم که تاثیر بسیاری بر روی من گذاشت زیرا مسوولیت ما سنگین تر شده است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان در این آیین گفت: بدون شک اصفهان از استان های امن و خوب کشور و وضعیت آن، مثال زدنی است زیرا تعامل در این استان حرف نخست را می زند.
احمد خسروی وفا افزود: مشکلاتی در کشور و استان اصفهان وجود دارد اما با تعامل بین مدیران بر آنها فائق می آییم.
رییس منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان در این مراسم گفت: سیاست های این سازمان بر مدار تعامل، همکاری و همراهی و تاکید ما بر پیشگیری است.
سید محمد مهدی طباطبایی مهریزی با تاکید بر اینکه ما بدنبال مُچ گیری نیستیم و در کنار مدیران قرار داریم، افزود: لازم است مسوولان استان در این شرایط در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی و اجرا دقت بیشتری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: آمار نیز موید این نکته است زیرا در برنامه های بازرسی بیشتر جنبه نظارتی مد نظر است و تعداد نامه های هشداری نسبت به پرونده ها، بیشتر می باشد.
در این مراسم از خدمات حجت الاسلام سید رسول محمودآبادی تقدیر و سید محمد مهدی طباطبایی مهریزی بعنوان رییس منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان معرفی شد.
3011/6026/

نظر شما