شناسهٔ خبر: 31217826 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

سالانه هنرهای تجسمی» توسط انجمن ها ی هنری در تهران وسایر استان ها برگزار می گردد

هادی مظفری؛مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری «سالانه هنرهای تجسمی»، توسط انجمن ها در تهران و شهرستان ها خبر داد .

صاحب‌خبر -

  به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان وبلوچستان،وی با اعلام این مطلب گفت  : سالانه هنرهای تجسمی ایران از برنامه های انجمن های هنری ست که با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی و ادارات کل استان ها به صورت منطقه ای و با رویکرد و تاکید بر مزیت و پتاسیل هنری هر منطقه در رشته ها و گرایش هنری خاص در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود .

مظفری با تاکید بر این نکته که « سالانه هنرهای تجسمی» جایگزین دوسالانه های هنری نیست. گفت : سالانه های هنرهای تجسمی جایگزینی برای دوسالانه های هنری نیست و نخواهد بود . دوسالانه های هنری از ابتدا به شکل رقابتی توسط انجمن ها برگزار می شده که با حمایت این اداره کل ،کماکان برگزار خواهد شد ، اما سالانه ها برای همکاری بیشتر انجمن ها با ادارات کل استان ها و شهر های مختلف ایران با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی در زمینه های پژوهشی، علمی، کارگاه های آموزشی   و جذب استعدادهای هنری از استان های مختلف   برپا می شود .

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : این برنامه از ابتدا با هدف به کارگیری از پتاسیل های نهفته هر استان برنامه ریزی شد تا بتوان توانایی های بلقوه هر شهر و استان را شناسایی و از آنها نهایت بهره برداری را بکنیم . ما به همراه انجمن های هنری در این رویداد، استعداد های جوان و خلاق را در استان ها شناسایی خواهیم کرد .

  وی ادامه داد : سعی ما بر این است که هر رشته از هنرهای تجسمی در منطقه ای که با آن هنرعجین است و ویژگی آن هنرخاص در آن دیده می شود، برگزار گردد. در این دوره انجمن سفال و سرامیک ایران «سالانه هنرهای تجسمی » خود را با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی با حضور بیش از سی تن از هنرمندان طراز اول، سفال و سرامیک کشور در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان برگزار می کند . در ادامه این رویداد ، برای مجسمه سازی کرمان را انتخاب کردیم و برای خوشنویسی قزوین و گرافیک هم در شیراز برپا خواهد شد . شهرهای دیگر نیز که توانایی و مزیت میزبان بودن را دارند در ادامه معرفی می شوند .

  مظفری درباره «سالانه هنرهای تجسمی» سفال و سرامیک در سیستان و بلوچستان گفت : برنامه« سالانه هنرهای تجسمی» سفال و سرامیک از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه۹۷   با عنوان "هفته هنر زاهدان"   در شهر زاهدان، استان سیستان و بلوچستان برگزارمی گردد و درادامه این برنامه هنرمندان و علاقمندان از روستای فرهنگی ـ تاریخی کلپورگان به عنوان مرکز سفال و سرامیک کشور بازدید خواهند کرد.این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و انجمن هنرمندان سفالگر ایران و با حضور هنرمندان، پژوهشگران و پیشکسوتان استانی و کشوری برپا خواهد شد

او اظهار داشت : این رویداد که در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان، دانشکده هنر و معماری زاهدان، نگارخانه فردوسی زاهدان و روستای کلپورگان برگزار می شود ؛شامل برنامه هایی نظیر نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان استان، جلسات هم‌اندیشی هنرمندان، برگزاری کارگاه‌های عملی، برپایی نشست‌های تخصصی و بازدیدهای علمی است

 

 

نظر شما