شناسهٔ خبر: 31218163 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سالانه هنرهای تجسمی در تهران و سایر استان ها برگزار می شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالانه های هنرهای تجسمی توسط انجمن های هنری در تهران و سایر استان ها برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان هادی مظفری روز یکشنبه اظهار داشت: سالانه های هنرهای تجسمی ایران از برنامه های انجمن های هنری است که با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی و ادارات کل استان ها به صورت منطقه ای و با رویکرد و تاکید بر مزیت و پتانسیل هنری هر منطقه در رشته ها و گرایش هنری خاص در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود.
وی گفت: سالانه های هنرهای تجسمی جایگزینی برای 2 سالانه های هنری نیست و نخواهد بود.
مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 2 سالانه های هنری از ابتدا به شکل رقابتی توسط انجمن ها برگزار می شد که با حمایت این اداره کل کماکان برگزار می شود.
وی بیان کرد: سالانه ها برای همکاری بیشتر انجمن ها با ادارات کل استان ها و شهرهای مختلف ایران با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی در زمینه های پژوهشی، علمی، کارگاه های آموزشی و جذب استعدادهای هنری از استان های مختلف برپا می شود.
مظفری بیان کرد: این برنامه از ابتدا با هدف به کارگیری پتانسیل های نهفته هر استان برنامه ریزی شد تا بتوان توانایی های بالقوه هر شهر و استان را شناسایی و از آنها نهایت بهره برداری را کرد.
وی گفت: به همراه انجمن های هنری در این رویداد، استعدادهای جوان و خلاق را در استان ها شناسایی خواهیم کرد.
مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سعی ما بر این است که هر رشته از هنرهای تجسمی در منطقه ای که با آن هنر عجین است و ویژگی آن هنرخاص در آن دیده می شود، برگزار شود.
وی اظهار داشت: در این دوره انجمن سفال و سرامیک ایران سالانه هنرهای تجسمی خود را با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی با حضور بیش از 30 تن از هنرمندان طراز اول، سفال و سرامیک کشور در شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان برگزار می کند.
مظفری گفت: در ادامه این رویداد برای مجسمه سازی، شهر کرمان،خوشنویسی قزوین و گرافیک هم شیراز انتخاب شده و شهرهای دیگر نیز که توانایی و مزیت میزبانی را دارند در ادامه معرفی می شوند.
وی درباره سالانه هنرهای تجسمی سفال و سرامیک در سیستان و بلوچستان افزود: این برنامه از 28 بهمن تا سوم اسفندماه97 با عنوان 'هفته هنر زاهدان' در شهر زاهدان برگزارمی شود و در ادامه این برنامه هنرمندان و علاقه مندان از روستای فرهنگی ـ تاریخی کلپورگان به عنوان مرکز سفال و سرامیک کشور بازدید خواهند کرد.
مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و انجمن هنرمندان سفالگر ایران و با حضور هنرمندان، پژوهشگران و پیشکسوتان استانی و کشوری برپا خواهد شد.
وی گفت: این رویداد که در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان، دانشکده هنر و معماری، نگارخانه فردوسی و روستای کلپورگان برگزار می شود شامل برنامه هایی نظیر نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان استان، نشست هم ‌اندیشی هنرمندان، برگزاری کارگاه‌ های عملی، برپایی نشست ‌های تخصصی و بازدیدهای علمی است.
9923**3213 **6081

نظر شما