شناسهٔ خبر: 31217185 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جمعیت هلال احمر:

تعداد پایگاه های امدادی کشور معادل 50 درصد نیاز موجود است

ایلام - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر گفت: تعداد پایگاه های امداد و نجات این جمعیت در کل کشور اکنون معادل 50 درصد نیاز موجود است.

صاحب‌خبر -

علی اصغر پیوندی روز یکشنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ایلام افزود: هم اینک حدود 600 پایگاه امداد و نجات جاده ای در محورهای ارتباطی کشور وجود دارد در حالیکه در مجموع به یک هزار و 200 پایگاه امداد و نجات نیاز است.
وی با ذکر اینکه ساخت پایگاه های امداد و نجات جاده ای کاری مشارکتی است، گفت: وضعیت استان ایلام در زمینه پایگاه های امداد و نجات جاده ای نسبت به استاندارد ملی عقب بوده و باید متناسب با وضعیت کوهستانی و حادثه خیز بودن استان این پایگاه ها تقویت شوند.
وی همچنین به کانکسی بودن سه پایگاه امداد و نجات جاده ای از مجموع 11پایگاه امدادی این استان اشاره کرد و یادآور شد: این پایگاه ها در شان استان و امدادگران این جمعیت نبوده و تبدیل آنها به ساختمان دائم در اولویت قرار خواهد گرفت.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور همچنین به وضعیت ذخیره اقلام امدادی این جمعیت در انبارها اشاره کرد و گفت: بر اساس استاندارد معادل دو درصد جمعیت شهرستان ها و یک درصد جمعیت هر استان باید اقلام امدادی در انبارها ذخیره شوند.
وی اضافه کرد: در برخی مناطق از جمله ایلام به دلیل وجود مرز مهران و تردد زائران عتبات عالیات این اقلام باید بیشتر شده چرا که شانس وقوع حوادث در این منطقه نیز بیشتر است.
پیوندی همچنین به روند تکمیل آشیانه بالگرد امدادی این جمعیت در استان ایلام اشاره کرد و افزود: ساخت این مجموعه در مراحل پایانی قرار دارد و پیش بینی می شود در صورت تکمیل اوایل سال آینده افتتاح و بالگرد این جمعیت در این آشیانه مستقر شود.
به گفته وی، با استقرار این بالگرد علاوه بر عملیات امداد و نجات هوایی در ایلام در سایر استانهای مجاور نیز انجام خواهد شد.
وی همچنین از ساخت مرکز آموزش این جمعیت ویژه غرب کشور در شهرستان ایوان از توابع استان ایلام خبر داد و تصریح کرد: این مرکز ویژه اعضا جوانان داوطلب با مشارکت استانداری و این جمعیت پیش از دهه فجر سال آینده با هدف برگزاری اردوهای آموزشی، فرهنگی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
رییس جمعیت هلال احمر کشور به منظور بازدید از آشیانه بالگرد امداد و نجات، افتتاح انبار و ساختمان اداری هلال احمر ایلام و دیدار با مسئولان صبح امروز به این استان سفر کرده است.
7171/6034

نظر شما