شناسهٔ خبر: 31181521 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گزارشي از حضور مردم در نمايشگاه گردشگري؛

مردم براي سفرهاي نوروز در نمايشگاه گردشگري بهمن برنامه ريزي کردند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- بازديدکنندگان از نمايشگاه گردشگري تهران اين روزها به نمايشگاه آمدند تا بتوانند برنامه ريزي بهتري براي سفرهاي نوروزي خود داشته باشند بسياري ديگر نيز با هدف بازاريابي و يا شرکت در نشست هاي تخصصي حضور پيدا کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ميراث آريا، دوازدهمين دوره از نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته امروز 26 بهمن ماه به کار خود پايان مي دهد در اين دوره از نمايشگاه آنچه که بيشتر به چشم مي آمد برگزاري نشست هاي تخصصي در حوزه گردشگري و امضاي تفاهمنامه هاهاي گردشگري و سرمايه گذاري بود. از ابتدا نيز قرار بر اين شده بود تا نمايشگاه گردشگري به سمت و سوي تخصصي شدن پيش برود.
اما براي نشان دادن ظرفيت هاي گردشگري استانها، بخش خصوصي و ارگانهاي دولتي و اداره هاي ميراث فرهنگي استانها هر کدام سعي کرده بودند تا جاذبه هاي گردشگري و ميراثي و صنايع دستي خود را در معرض نمايش بگذارند.
بخش پررنگ اين جشنواره که همان اجراي مراسم موسيقي سنتي استانهاي مختلف بود توسط گروههاي مشهور هر استان در محوطه باز محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران برگزار مي شود و مردم زيادي را به سمت خود مي کشاند.
برپايي سياه چادرها و فروش مواد غذايي مخصوص استانها نيز براي آن دسته از مردمي که به نمايشگاه آمده بودند جلب توجه مي کرد.
برخي از مردم تنها براي گذراندن اوقات فراغت و برخي ديگر به دنبال برنامه ريزي براي سفرهاي خود به اين نمايشگاه سري زدند.
اسماعيل بخشي زاده يکي از بازديدکنندگاني است که پس از ثبت نام در هنگام ورود به سالن 35 نمايشگاه به خبرنگار ميراث آريا گفت که طريق وب سايت ها و اخبار خبرگزاري ها متوجه برپايي نمايشگاه گردشگري شده است و براي سومين سال متولي است که در اين نمايشگاه شرکت مي کند. او در نظر دارد تا هر سال به اين نمايشگاه بيايد چون هم اوقات فراغتش را پر کرده است و هم توانسته درباره ظرفيت هاي گردشگري ايران اطلاعات بيشتري به دست بياورد.
هنگام خروج از سالن 41 محل دائمي نمايشگاههاي تهران نيز عده اي گردشگر چيني زبان قصد بازديد از بخش هاي ديگر نمايشگاه را دارند. آنها براي اولين بار به نمايشگاه آمده اند و توانسته اند که با آژانس هاي فعال در حوزه برپايي تور چيني ها در ايران مذاکره کنند. آنها که به قصد انجام جلسات BTOB به اين نمايشگاه آمده اند سعي دارند تا به غرفه هاي ديگر نيز سري بزنند و زمينه همکاري با آژانسهاي ايراني را فراهم کنند.
در ميان بازديدکنندگان ايراني ديدن گردشگران خارجي نيز به راحتي امکان پذير است مانند گروهي از پاکستاني ها که به اين نمايشگاه براي چهارمين بار آمده اند و طريق آژانسي که با آن همکاري مي کنند از برپايي نمايشگاه مطلع شده اند آنها مي خواهند تا به مازندران سفر کنند به همين دليل در غرفه استان مازندران در حال گفتگو با مسئولان اداره کل ميراث فرهنگي بودند.
دفاتر خدمات مسافرتي در نمايشگاه گردشگري برنامه اي براي برپايي قرعه کشي سفرهاي رايگان در صورت رزرو تور دارند. بسياري از آنها پکيج سفرهاي خود را به نمايشگاه آورده اند تا بتوانند آن را به مردم عرضه کنند. روح الله کربلايي با خانواده سه نفره اش به اين بخش نيز سري مي زند تا بتواند براي ايام نوروز برنامه ريزي کند. خيلي ها مانند کربلايي به همين نيت به نمايشگاه آمده اند.
زينب کريمان هم به همراه دوستان خود از سالن خليج فارس ديدن مي کند تا بتواند اطلاعات بيشتري از استانهاي کشور به دست بياورد و براي يک سفر نوروزي از الان برنامه ريزي کند. او نيز مي خواهد به اصفهان برود بنابراين اطلاعاتي از هتلها و جاذبه هاي استان به دست آورده است و مي گويد که توانسته اپليکيشني را در اين نمايشگاه روي موبايل خود نصب کند که از ظريق آن به راحتي به هتلها ومراکز اقامتي استان دسترسي دارد و مي تواند آنلاين هتل رزرو کند.
او همچنين متوجه شده که اقامتگاههاي بوم گردي زيادي در اصفهان وجود دارد که ارزان تر از هتل و جذاب تر از آنها هستند و قصد دارد تا در مسير سفر خود به چند اقامتگاه بوم گردي نيز سري بزند.
محسن جاشکي هم از فعالان گردشگري استان بوشهر است که پس از ديدن مراسم رقص هاي سنتي آذربايجان شرقي مي گويد: به نمايشگاه آمده ام تا بتوانم از ايده بقيه فعالان براي معرفي جاذبه هاي گردشگري استان و شهر خودم استفاده کنم.
بازار گرفتن عکس يادگاري با مجسمه ها ولباس هاي سنتي و سياه چادرها داغ است. برخي از بازديدکنندگان در روزهاي آخر هفته به محل دائمي نمايشگاهها آمده اند تا بتوانند ساعاتي از اواقات خود را در کنار خانواده از فضاي نمايشگاه لذت ببرند. واحد احمدي يکي از اين افراد است که از طريق بيلبردهاي خياباني متوجه چنين نمايشگاهي شده است او مي گويد: اگر مي دانستم 12 سال است که اين برنامه برگزار مي شود هر سال مي آمدم چون توانستم تصميم بگيرم عيد به کجا بروم. از طرف ديگر خانواده ام نيز از ديدن مراسم رقص هاي سنتي و لباس هاي محلي لذت بردند و البته با برخي از فرهنگ هاي اقوام نيز آشنا شدند در واقع يک تير و چند نشان زديم هم اطلاعاتمان درباره استانها بيشتر شد هم تفريح کرديم هم براي عيد تصميم گرفتيم که به استان کردستان برويم و همين جا هتل مان را هم رزرو کرديم و تخفيف نمايشگاهي هم گرفتيم.
احمد سياحتي يکي از غرفه داران هم که از استان کرمان آمده بود در اين نمايشگاه توانسته بود که هنر پته دوزي همسر خود را در اين نمايشگاه عرضه کند او مي گويد که سال ديگر هم به نمايشگاه مي آيد اما با طرح ها و کار جديد چون امسال در روز سوم نمايشگاه به دليل استقبال از کارهايش ، همه صنايع دستي خود را فروخته بود. او هم از طريق اداره ميراث فرهنگي استان کرمان به اين نمايشگاه دعوت شده بود و چند روزي با خانواده خود هم بازاريابي کردند و هم از نمايشگاه ديدن کردند.

نظر شما