شناسهٔ خبر: 31171550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ذخایر خونی در استان فارس/ نیاز فوری به گروه‌های خونی O و A

مدیرکل انتقال خون فارس از مردم نوعدوست این استان خواست با توجه به فصل سرما، مردم با اهدای خون کمبود ذخایر خونی را تامین کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون فارس گفت: با توجه به شرایط جوی و کاهش دما مراجعه برای اهدای خون سالم کمتر شده و مراکز درمانی نیز با کاهش در ذخایر خونی که برای بحران در نظر گرفته شده مواجه شده که ضرورت دارد مردم در تهیه خون و پلاسمای مورد نیاز بیماران نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی افزود: هم اکنون ذخیره خون به شدت کاهش یافته است و برای گروه‌های خونی O و A مثبت و منفی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

ترابی تاکید کرد: به بسیج مردمی در همه گروه‌های خونی برای رهایی از وضعیت موجود نیازمندیم.

مدیرکل انتقال خون فارس ادامه داد: پایگاه انتقال خون قصرالدشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است؛ همچنین این پایگاه در روز‌های تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۳ و نیز ۱۴ تا ۱۹ پذیرای مردم خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: افزون براین پایگاه انتقال خون بیمارستان نمازی همه روزه به صورت یکسره از ۸ صبح تا ۳۰: ۱۹ به خون گیری می‌پردازد.

ترابی عنوان کرد: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح‌ها از ساعت ۳۰: ۸ تا ۳۰: ۱۲ نیز آماده خون گیری از همشهریان است.

وی افزود: همه مراکز انتقال خون در شهرستان‌های فارس نیز پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌بخشند.
انتهای پیام/م

دعوت انتقال خون فارس به اهدای خون

برچسب‌ها:

نظر شما