شناسهٔ خبر: 31169564 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیاز فوری مراکز درمانی فارس به گروه های خونی O و A

شیراز- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: ذخایر خونی استان فارس کاهش چشمگیری یافته و نیاز به گروه های خونی O و A ، فوری و حیاتی است.

صاحب‌خبر -

مسعود ترابی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط جوی و کاهش دما و بارندگی های اخیر حضور مردم در مراکز انتقال خون کاهش یافته است و از آنجا که فارس قطب پزشکی جنوب کشور به شمار می رود، روزانه به حجم بسیاری خون نیاز دارد.
وی اظهار داشت: حتی چند روز کاهش حضور مردم می تواند بر وضعیت ذخیره خونی تاثیر بسزایی برجای گذارد؛ همانگونه که هم اکنون این ذخیره به شدت کاهش یافته است و برای گروه های خونی O و A مثبت و منفی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.
مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه فرآورده های خونی نیز به دلایل یادشده به شدت کاهش یافته است، از مردم درخواست کرد تا با حضور در پایگاه های انتقال خون سراسر فارس در یاری رسانی به بیماران بکوشندو به آنان زندگی بخشند.
ترابی تاکید کرد: به بسیج مردمی در همه گروه های خونی برای رهایی از وضعیت موجود نیازمندیم.
وی ادامه داد: پایگاه انتقال خون قصرالدشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است؛ همچنین این پایگاه در روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 13 و نیز 14 تا 19 پذیرای مردم خواهد بود.
مدیرکل انتقال خون فارس گفت: افزون براین پایگاه انتقال خون بیمارستان نمازی همه روزه به صورت یکسره از 8 صبح تا 30: 19 به خون گیری می پردازد.
ترابی عنوان کرد: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح ها از ساعت 30: 8 تا 30: 12 نیز آماده خون گیری از همشهریان است.
وی افزود: همه مراکز انتقال خون در شهرستان های فارس نیز پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می بخشند.
7375/ 2027

نظر شما