شناسهٔ خبر: 31171072 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بحران مالی نشریه های هرمزگان را به تعطیلی می کشاند

به گزارش ایرنا، فروغ مسلم زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد از پرداخت نشدن به موقع طلب های قانونی نشریه های استان اظهارداشت: با توجه به اینکه چند

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، فروغ مسلم زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد از پرداخت نشدن به موقع طلب های قانونی نشریه های استان اظهارداشت: با توجه به اینکه چند هفته تا بسته شدن حساب های مالی اداره های دولتی باقی نمانده، 70 درصد هزینه ها پرداخت نشده است.
این فعال رسانه ای در هرمزگان خاطر نشان کرد: بی توجهی به مشکلات اقتصادی نشریه های خودگران و مستقل در سال جدید بحران حذف و یا تعطیلی را به همراه دارد تا جایی که دیگر نمی توان این نشریه های ورشکسته را جانی دوباره بخشید.
وی بیان داشت: گرانی کاغذ، افزایش هزینه های چاپ، دستمزد کارکنان و پرداخت نشدن هزینه های نشریات از سوی دستگاه های دولتی، فشارهای بسیاری بر مدیران رسانه ها در چند سال اخیر وارد کرده است.
رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان ابراز داشت: اگر طلب های مالی به موقع و یک ماهه پرداخت می شد قسمتی از فشارهای اقتصادی و بدهی های عقب افتاده مدیران رسانه های استان کم می شد و آن ها با آرامش بیشتری به اخبار و گزارش های تولیدی می پرداختند.
مسلم زاده با اشاره به اینکه چاپخانه ها در سال جاری هزینه های خود را افزایش داده اند اظهارداشت: در این خصوص بسیاری از رسانه های مکتوب با مشکلات زیادی مواجه شده اند که امیدواریم با پیگیری های استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، چاپخانه ای برای تسریع در انتشار نشریه های استان راه اندازی شود.
9944 /6048
انتهای پیام

نظر شما