شناسهٔ خبر: 31168834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان:

مجروحان حادثه تروریستی نیاز شدید به تمامی گروه های خونی دارند

زاهدان - مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: برای کمک به مجروحان حادثه تروریستی شب گذشته نیاز شدید به تمامی گروه های خونی داریم.

صاحب‌خبر -

سهیلا خسروی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پس از حادثه تروریستی شب گذشته به علت کمبود خون در استان سیستان و بلوچستان بلافاصله برای مجروحان این حادثه از تهران خون ارسال شد.

وی افزود: البته بلافاصله پس از اطلاع مردم زاهدان از کمبود خون برای مجروحان تعداد زیادی از مردم این شهر از همان دقایق اولیه به پایگاه های انتقال خون زاهدان مراجعه کردند به نحوی که در مقابل درب سازمان انتقال خون صف ایجاد شد.

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حضور مردم زاهدان در این صف همچنان هم ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکل کمبود خون در این استان جدی است همچنان برای کمک به مجروحان حادثه تروریستی شب گذشته نیاز شدید به تمامی گروه های خونی وجود دارد.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۴۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است، گفت: علاوه بر مجروحان حادثه تروریستی شب گذشته بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

نظر شما