شناسهٔ خبر: 31128792 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نیروی انتظامی قدیمی | لینک خبر

جذب مدرس ، ترفند جدید کلاهبرداران

گروه استان ها - تهران بزرگ - رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری مجرم سابقه داری خبر داد که با ترفند جذب مدرس برای آموزشگاه ها، از شهروندان کلاهبرداری می کرد.

صاحب‌خبر -
 

سرهنگ کارآگاه، "کامیار چهری"، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: در اواخر دی ماه امسال، پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، ارجاع شد که در آن گروهی از شکات و مال باختگان در اظهاراتی مشابه عنوان کرده بودند توسط مدیر یک مؤسسه ویژه کنکور، مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: شکات و مال باختگان در اظهاراتی مشابه به کارآگاهان عنوان داشتند که از طریق فضای مجازی و همچنین آگهی تبلیغاتی یکی از روزنامه های کثیرالانتشار، به مؤسسه ای کنکوری در خیابان "جمالزاده" مراجعه کردیم که مدعی جذب مدرس برای تدریس در آموزشگاه های مختلف بود و هنگام تنظیم قرارداد مبالغ مختلفی از 400 الی 600 هزار تومان از ما دریافت کرد اما با گذشت زمان مشخص شد هیچ گونه فعالیتی در زمینه تدریس و معرفی ما به آموزشگاه ها یا سایر مؤسسات علمی به عنوان مدرس از سوی این مؤسسه صورت نگرفته است.

این مقام انتظامی، تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در بررسی سوابق و اسناد به دست آمده از مؤسسه مذکور دریافتند که این مؤسسه صرفا یک مؤسسه کاغذی و فاقد هرگونه مجوز قانونی در زمینه جذب مدرس و ... است و دفتر مؤسسه نیز صرفا یک مکان استیجاری با کاربری اداری است.

سرهنگ چهری، عنوان داشت: در ادامه، کارآگاهان موفق به شناسایی مدیر مؤسسه جعلی به نام "سعید" ( 52 ساله ) به عنوان یکی از مجرمان سابقه داری شدند که پیش از این چندین بار به اتهام کلاهبرداری در پوشش فروش سؤالات کنکور و جعل مدارک دولتی دستگیر و روانه زندان شده است.

وی بیان داشت: با شناسایی تصویر متهم به عنوان مدیر متواری مؤسسه قلابی، اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری این شخص آغاز شد و سرانجام در سیزدهمین روز بهمن ماه امسال، در مخفیگاهش در محدوده خیابان "کارگر" شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان اظهار داشت: متهم در اظهارات اولیه منکر هرگونه جرم و تأسیس مؤسسه قلابی برای کلاهبرداری شد، اما پس از مواجهه حضوری با تعدادی از مال باختگان و ارائه مستندات از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی، به ناچار لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف کرد و در حال حاضر با قرار صادره از سوی مقام قضائی، برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شناسایی سایر مال باختگان در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد؛ لذا از کلیه مال باختگانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی این پایگاه، واقع در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر، مراجعه کنند.#


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد

نظر شما