شناسهٔ خبر: 31118275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جشن پيروزي انقلاب اسلامي در ايروان برپا شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مسکو - ايرنا - همزمان با راهپيمايي مردم در شهرهاي مختلف ايران در مراسم چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، جشني نيز در ايروان پايتخت ارمنستان باحضور سفرا و مقامات کشوري و لشکري برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از بخش رسانه اي سفارت ايران در ارمنستان، اين مراسم در حالي با ميزباني سيد کاظم سجادي سفير ايران در ارمنستان برگزار شد که ميهمانان ويژه اي از جانب دولت ارمنستان همچون «زهراب مناتساکانيان» وزير امور خارجه اين کشور در آن شرکت کردند.
در آغاز اين مراسم و بعد از پخش سرود ملي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ارمنستان، سفير ايران ضمن خيرمقدم به شرکت کنندگان گفت که پيروزي انقلاب اسلامي با رهبري خردمندانه امام راحل (ره) تحول بزرگي در نظام بين المللي ايجاد کرد.
به گفته سجادي، قدرت هاي جهاني از جمله آمريکا از همان ابتدا با ايجاد توطئه هاي مختلف از جمله تحميل جنگ و تحريم تلاش کردند اين انقلاب را به شکست بکشانند در حالي که در اين راه ناکام ماندند.
سفير کشورمان با اعلام اينکه جمهوري اسلامي ايران همواره با احترام به قوانين بين المللي حسن نيت خود را به اثبات رسانده است، افزود: با وجود اذعان مکرر مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي، آمريکا با نقض تعهدات بين المللي خود با خروج غير قانوني از برجام اقدام به اعمال تحريم هاي يک جانبه عليه کشورمان و تنبيه کشورهاي پايبند به برجام و قطعنامه 2231 سازمان ملل کرده است.
سفير ايران اولويت کشورمان را داشتن بهترين روابط منطقه اي و توسعه همکاري ها با کشورهاي همسايه دانست و افزود: همکاري منطقه اي و امنيت درون زا توسط کشورهاي منطقه بهترين، کم هزينه ترين و پايدار ترين انتخاب براي رفاه و آرامش ملت هاي منطقه است و جمهوري ارمنستان از جايگاه ويژه اي در ميان همسايگان ايران برخوردار است.
سفير ايران در ارمنستان با اشاره به سفرهاي متقابل مسوولان دو کشور، به افزايش حجم مبادلات تجاري بين ايران و ارمنستان و توسعه سفر گردشگران اشاره و ابراز اميدواري کرد: با فعال شدن منطقه اقتصادي مغري، ساخت خط سوم انتقال برق و ديگر طرح هاي مورد علاقه دو کشور شاهد توسعه روزافزون روابط در حوزه هاي گوناگون باشيم.
در ادامه اين مراسم، زهراب مناتساکانيان وزير امور خارجه ارمنستان نيز ضمن تبريک چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به ملت و دولت ايران، اظهار داشت که دو کشور ميراث داران تمدن هاي باستاني و غني منطقه هستند و اولويت اصلي آنها بايد احترام عميق و مراقبت از فرهنگ هاي يکديگر باشد.
مناتساکانيان دوستي ميان مردم ايران و ارمنستان را به ويژه در عصر کنوني، الگويي از گفت وگوي ميان فرهنگي و همزيستي بين اديان و تمدن هاي مختلف دانست.
وزير امور خارجه ارمنستان افزود: ارمنستان گفت وگوي سطح بالاي سياسي بين مقام هاي دو کشور، همکاري هاي اقتصادي و تجاري، روابط فرهنگي و آموزشي، ارتباطات بين مردم و همکاري در بسياري از زمينه هاي ديگر را با ايران توسعه يافته ادامه خواهد داد.
وي ابراز اميدواري کرد: ايران و ارمنستان به توسعه همکاري هاي متقابل و سودمند خود ادامه دهند.
علاوه بر وزير امور خارجه ارمنستان تعدادي از وزراي کابينه نظير وزير دادگستري و قائم مقام وزير انرژي ارمنستان و اسقف کليساي اچميادزين در جشن چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي حضور داشتند.
اروپام ** 1346 **
انتهاي پيام /*

نظر شما