شناسهٔ خبر: 31117573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار شد؛

برگزاری جشن دیپلماتیک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ارمنستان

همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور، مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی کشورمان امروز با حضور جمعی از مقام‌های کشوری و لشکری ارمنستان و سفرا و دیپلمات‌های کشورهای خارجی مستقر در ایروان و با حضور سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان و میهمان ویژه از سوی دولت ارمنستان آقای زهراب مناتساکانیان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان این مراسم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در آغاز این مراسم، «سید کاظم سجادی»، سفیر کشورمان در ایروان طی سخنانی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در چهل سال قبل با رهبری خردمندانه امام راحل (ره) تحول بزرگی در نظام بین المللی ایجاد کرد و قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا از همان ابتدا با ایجاد توطئه‌های مختلف از جمله تحمیل جنگ و تحریم تلاش کردند این انقلاب را به شکست بکشانند در حالی‌که در این راه ناکام مانده و مأیوس شدند.

سفیر کشورمان در ارمنستان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با احترام به قوانین بین المللی و همکاری با سازمان‌های بین المللی از جمله انجام مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ حسن نیت خود را به اثبات رسانده است اما علیرغم اعتراف مکرر سازمان بین المللی انرژی اتمی به انجام تعهدات توسط ایران بر اساس موافقتنامه برجام متأسفانه دولت آمریکا در ادامه راه با نقض تعهدات بین المللی خود با خروج غیر قانونی از برجام اقدام به اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه کشورمان و تنبیه کشورهای پایبند به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل کرده است.

سجادی اولویت کشورمان را داشتن بهترین روابط منطقه‌ای و توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه دانست و افزود: همکاری منطقه‌ای و امنیت درون زا توسط کشورهای منطقه بهترین، کم هزینه ترین و پایدار ترین انتخاب برای رفاه و آرامش ملت‌های منطقه است و جمهوری ارمنستان از جایگاه ویژه ای در میان همسایگان ایران برخوردار است.

سفیر کشورمان در ایروان در پایان سخنان خود با اشاره به سفرهای متقابل مسئولین دو کشور، افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و ارمنستان و توسعه سفر گردشگران ابراز امیدواری کرد با فعال شدن منطقه اقتصادی مغری، ساخت خط سوم انتقال برق و دیگر طرح‌های مورد علاقه دو کشور شاهد توسعه روزافزون روابط بین دو کشور در حوزه‌های گوناگون باشیم.

در ادامه این مراسم نیز، زهراب مناتساکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت و دولت، جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را میراث داران تمدن‌های باستانی و غنی منطقه دانست که اولویت اصلی آنها احترام عمیق دو ملت و مراقبت از فرهنگ‌های یکدیگر است.

مناتساکانیان دوستی میان مردم ایران و ارمنستان را به ویژه در عصر کنونی، الگویی از گفتگوی میان فرهنگی و همزیستی بین ادیان و تمدن‌های مختلف دانست که همچون نمادی برای برقراری صلح و ثبات در مناطق مختلف جهان می‌باشد.

وزیر امور خارجه ارمنستان در ادامه افزود: ارمنستان گفتگوی سطح بالای سیاسی بین مقام‌های دو کشور، همکاری‌های اقتصادی و تجاری، روابط فرهنگی و آموزشی، ارتباطات بین مردم و همکاری در بسیاری از زمینه‌های دیگر را با ایران توسعه یافته ادامه خواهد داد.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: ایران و ارمنستان از طریق تلاش‌های مشترک، روابط سنتی، گرم و دوستانه همچنان به تقویت، توسعه و ثبت دستاوردهای جدید همکاری متقابل سودمند ادامه دهند.

علاوه بر وزیر امور خارجه ارمنستان تعدادی از وزرای کابینه نظیر وزیر دادگستری و قائم مقام وزیر انرژی ارمنستان برخی از مسئولین وزارتخانه‌های دیگر، اسقف کلیسای اچمیادزین، بهمراه سفرا و دیپلمات‌های مقیم ایروان در مراسم امسال حضور داشتند.

لازم به ذکر است مراسم مردمی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز پیش از این با حضور کارکنان نهادهای ایرانی و خانواده‌های آنان (سفارت، رایزنی فرهنگی، مجتمع آموزشی شهید فهمیده، بانک ملت و …) و بویژه تعداد زیادی از هموطنان عزیز ایرانی در مدرسه سفارت برگزار شد.

نظر شما