شناسهٔ خبر: 31115622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 شهردار منطقه چهار تبريز :

بهره برداري از چهار پروژه مهم عمراني تا پايان سال

تبريز-توفيقي

شهردار منطقه چهار تبريز از تکميل و بهره‌برداري چهار پروژه مهم عمراني با اعتباري بالغ بر 280ميليارد ريال تا پايان سال خبر داد.

اکبر امجدي افزود: در دو سال گذشته شهرداري منطقه4 پاسخ به نيازهاي خدماتي، عمراني و زيست‌محيطي را در دستور کار خود قرار داده و کوشيده ‌است تا با اجراي پروژه‌هاي اولويت‌دار، بسترهاي عمراني و آباداني را در منطقه گسترش دهد.

وي بيان داشت: مسيرگشايي خيابان حجتي به چايکنار، فيضيه‌غربي به نظام‌پزشکي، احداث چهار پارک محله‌اي جديد، ايستگاه آتش نشاني شهيدان ذاکر، کانال دفع آب‌هاي سطحي خيابان ستارخان، کانال خليل‌آباد، کف‌سازي و پياده‌روسازي و توزيع بيش از 60هزار تن آسفالت از جمله اقداماتي است که با اين هدف اجرا شده است.

امجدي با بيان اينکه حدود 44درصد از بافت ناکارآمد و فرسوده شهري در سطح حوزه اين منطقه قرار دارد، اظهار داشت: مسيرگشايي امتداد شهيد خليلي به طول 500 متر و عرض 18 متر با اعتباري بالغ بر 150 ميليارد ريال تا پايان سال تکميل و به بهره‌برداري مي‌رسد. همچنين مسيرگشايي فاز دوم خيابان شهيد ميلاني به طول 270 متر و عرض 18 متر با اعتبار 35 ميليارد ريال تکميل مي‌شود.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان:

کردستان داراي پتانسيل هاي بالايي در حوزه فرهنگ و هنر است

سنندج-مقصودي

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان گفت:پايين بودن سطح سواد موسيقيايي در بين مردم مهمترين چالش حوزه موسيقي در کردستان است که بايد با اقدامات فرهنگي در راستاي ارتقاي اين سطح گام برداشت.

جلال قلعه شاخاني در نشست خبري با خبرنگاران اظهارداشت: کردستان داراي پتانسيل هاي بالايي در حوزه فرهنگ و هنر است و با توجه به اينکه اين استان مهد و خواستگاه موسيقي است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان متولي اين حوزه بدنبال ارتقاي جايگاه اين عرصه در ميان مردم است.

وي در بخش ديگر سخنان خود به کنگره مشاهير کرد اشاره کرد و افزود: برگزاري کنگره مشاهير کرد يک ضرورت در تجلي فرهنگ و هنر کُردي است که در آن 20 نفر از مشاهير کُرد زبان دنيا و پنج نفر غير کرد که در راستاي اشاعه و معرفي فرهنگ و جايگاه قوم کرد ايفاي نقش کرده اند، تجليل مي شوند.مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کردستان ادامه داد: از مهمترين اهداف اين کنگره، گام برداشتن در احياي نقش تاريخي و جريان ساز استان در تاريخ و فرهنگ ايران است که طي ساليان متمادي مغفول مانده و آنگونه که بايد در اين زمينه کار نشده است.

قلعه شاخاني در ادامه سخنان خود با اشاره به موازي کاري با تعدادي از دستگاه‏هاي فرهنگي ديگر استان در انجام برخي فعاليت هاي فرهنگي، يادآور شد: در کردستان 28 دستگاه متولي در حوزه فرهنگ در زمينه‎هاي مختلف فعاليت مي‎کنند که نياز است در راستاي هم افزايي اين دستگاه‎ها اقدامات لازم صورت گيرد و در اين راه ، اداره کل براي کمک به پيشبرد اهداف فرهنگي خود نيازمند حمايت رسانه‎ها است.

شهردار گرمدره :

احداث سومين مرکز تحقيقات ژنتيک بانوان کشور در آينده نزديك

کرج –خاکپور

آيين کلنگ زني وافتتاح چندين پروژه عمراني و ورزشي به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور مسئوولان استاني ،محلي و ورزشکاران نامي کشور در گرمدره برگزار شد.هومن قدوسي شهردار گرمدره گفت: بزودي يکي از بزرگترين مراکز تحقيقات ژنتيک بانوان کشور در گرمدره احداث خواهد شد.

وي افزود: اين مرکز با پيگيري ها ودفاعيه خانم دکتر شهنواز يکي از دانمشندان برتر کشور در سازمان بهداشت جهاني وبا حمايت اين سازمان در غالب اهداء تجهيزاتي با ارزش ريالي 1ميليون دلار به بهره برداري خواهد رسيد وپيش بيني شده است در مجاورت آن يک واحد دانشگاهي نيز احداث شود.

بهره برداري از پارك بانوان گرمدره

قدوسي در موردپارک بانوان گرمدره نيز اظهار داشت: اين پارک دومين پارک بانوان در بين شهرهاي اقماري بعد از کرج است که جزء مطالبات جدي بانوان منطقه بود و به احتمال زياد طي 4 الي 6 ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد.اين مسوول در خصوص افتتاح زورخانه پنج تن آل عبا گفت: زورخانه پنج تن آل عبا در زميني به مساحت 165 متر مربع با کمک يک خير که حياط منزلش را به زورخانه اختصاص داده بود وکمک 500ميليون ريالي شهرداري وشوراي شهر گرمدره و هزينه 2ميليارد وپانصدميليون توماني خير با حضور قهرمانان باستاني کشور به بهره برداري رسيد.

شهردار گرمدره افزود: همچنين يک سالن چند منظوره ورزشي که حدود 20 سالي بود بلاتکليف و نيمه تمام رها شده بود،امسال با هزينه اي بالغ بر 20ميليارد ريال تمکيل،تجهيز وبه بهره برداري رسيد.وي گفت: با بهره برداري از اين پروژه ،هيات هاي ورزشي گرمدره در رشته هاي مختلف مي توانند از اين سالن جهت تمرين وبرگزاري مسابقات استفاده کنند.قدوسي با اشاره به پروژه زيرگذر امين آباد،اظهار داشت : يکي از مطالبات بحق مردم منطقه ، تعيين تکليف زيرگذر گرمدره است.

وي افزود: اين زيرگذر ساليان سال است رها شده ونياز به اعتباري بالغ بر 300ميليارد ريال ؛معادل بودجه يک سال شهرداري گرمدره دارد و در مورد آن با پيمانکاري که تحت پوشش قرارگاه خاتم الانبياء مي باشد،مذاکراتي صورت گرفته ومقدمات آن انجام شده ودر مرحله تمليک هستيم که متاسفانه نتوانستيم در ايام دهه فجر به سرانجام برسانيم ولي تا پايان امسال کلنگ زني خواهد شد.از ديگر برنامه هاي امسال دهه فجر گرمدره مي توان از برگزاري مسابقات جام چهلم وهمچنين جشنواره غذاهاي سنتي و ايراني در ميان بانوان گرمدره نام برد.

نظر شما