شناسهٔ خبر: 31110756 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مخالفت مردم پاکستان با سفر بن سلمان به اسلام آباد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مردم پاکستان در مخالفت با سفر محمد بن سلمان به اسلام آباد، تظاهرات و تجمعات اعتراض آميزي را در مناطق مختلف کشور آغاز کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، مردم پاکستان در مخالفت با سفر قريب الوقوع محمد بن سلمان وليعهد سعودي به اسلام آباد، تظاهرات و تجمعات اعتراض آميزي را در مناطق مختلف کشور آغاز کردند.
به گزارش شبکه تلويزيوني المنار، سازمان ها و شخصيت هاي پاکستاني به دليل حمايت هاي عربستان از تروريسم، سفر پيش روي وليعهد اين کشور به اسلام آباد را محکوم کردند، موجي از خشم سراسر اين کشور را فرا گرفت و تجمعات اعتراض آميز در مناطق مختلف کشور آغاز شد.
احزاب ديني و سياسي پاکستان با برگزاري تظاهرات، استقبال از محمد بن سلمان در پاکستان را به معني همدستي با طرح هاي خونين عربستان در منطقه دانستند و اظهار داشتند اين طرح ها در بحرين، يمن، سوريه و فلسطين به خوبي خود را نشان داده است.
شيخ ضيغم عباس عضو شوراي وحدت مسلمانان که در يکي از تجمعات اعتراض آميز حاضر شده بود به خبرنگار المنار گفت:« اين تجمعات بيانگر موضع مردم پاکستان و تاکيد بر اين نکته است که ما بيداريم و نگاهمان به پول هاي کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس نيست.ممکن نيست پاکستاني ها از مواضع خود عقب نشنيي کنند، تفاوتي نيست که بهاي پايداري بر اين مواضع چه باشد. عربستان در جنايات وحشيانه و غير انساني دست دارد به همين منظور خواستار پايان روابط پاکستان با اين کشوريم تا مقامات رياض بدانند مسلمانان در برابر اقدامات تروريستي آنان ساکت نمي نشينند.»
محمد ياسر يکي ديگر از حاضران در تجمع گفت:« اين جا حاضر شديم تا بگوييم اجازه نمي دهيم کشور ما ميزبان کساني باشد که حرمت اسلام را مراعات نمي کنند و دستشان به خون مسلمانان آلوده است. دولت پاکستان بايد به تمايلات مردم که به سود کشور است توجه کند.»
کنفرانس حمايت از مظلومان، که با مشارکت چندين حزب پاکستاني برگزار شد يکي ديگر از فعاليت ها در مخالفت با سفر محمد بن سلمان به پاکستان بود که هدفش را ارسال پيام قوي براي دولت عمران خان در پاکستان اعلام کرد. در اين کنفرانس به شدت با سفر پيش روي وليعهد عربستان به پاکستان مخالفت و وليعهد عربستان از شخصيت هايي خوانده شد که از تروريسم حمايت مي کند.
سيد ثاقب اکبر، معاون دبيرکل شوراي همبستگي اسلامي در کنفرانس حمايت از مظلومان گفت:« دولت عمران خان بداند عربستان هرگز دوست پاکستان نيست، دولت بايد خواسته ملت را بشنود، امروز جهان اسلام ميان حق و باطل تقسيم شده و صداقت ما با عربستان به اين معني است که ما در کنار باطل قرار داريم، امروز مسلمانان اعم از شيعه و سني از اين شمشيري که از نيام در آمده و گردن مسلمانان را هدف قرار داده است مصيبت ها کشيده اند.»
مفتي محمد حيدر عضو جماعت اهل سنت پاکستان نيز در اين کنفرانس گفت:« آل سعود خادم حرمين شريفين نيستند، آنان بندگان دلار آمريکا و مزدوران صهيونيست هايي هستند که مصائب جهان اسلام را رقم مي زنند. دل هاي تمامي مسلمانان براي سرزمين حجاز مي تپد اما همه مسلمانان از خيانت آل سعود که ديگر بر همگان آشکار شده است آگاهند.»

نظر شما