شناسهٔ خبر: 31044346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

واگذاری ۷۰۰ سند بنیاد علوی در بهشهر

پیرو منویات مقام معظم رهبری درخصوص تعیین و تکلیف اراضی و املاک موسوم به علوی و شبه علوی ۷۰۰ سند به ارزش ۳۷۵ میلیارد ريال به مردم شهرستان بهشهر واگذار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، « محمد سعیدی کیا» در آیین برگزاری این مراسم در مسجد قائم پایین بهشهر اظهار کرد: واگذاری املاک علوی توسط بنیاد مستضعفان پیرو منویات مقام معظم رهبری در اجرای طرح محرومیت زدایی واگذاری املاک بنیاد مستضعفان به مردم محروم و واجد شرایط صورت می‌گیرد.

 

رییس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه واگذاری اسناد املاک علوی با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری از سال 92 تاکنون در حال اجرا بوده و تاکنون بیش از 8 هزار فقره سند در مازندران صادر شده است، گفت: اسناد بخشی از زمین های بنیاد علوی برای افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند ، رایگان صادر می شود.

 

وی با بیان اینکه زمین های بنیاد علوی شامل زمین هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شده و به نام بنیاد پهلوی سند صادر و پس از انقلاب با تاسیس بنیاد علوی در اختیار این بنیاد قرار گرفته است؛ افزود: بنیاد علوی آذر سال 66 به عنوان یک شرکت و موسسه غیر تجاری ثبت شد و در سال 84 همزمان با تغییر مدیریت به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام المنفعه آغاز کرد.

 

سعیدی کیا گفت: در راستای همین طرح تاکنون بیش از 8 هزار سند املاک علوی در استان مازندران به مساحت بیش از یک میلیون متر مربع به افراد واجد شرایط واگذار شده است.

 

وی افزود: همزمان با دهه فجر سال 97، امروز چهارشنبه با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، در شهرستان بهشهر 700 فقره اسناد واگذار شده امروز به مردم شریف بهشهر، با 129 هزار متر مربع و به ارزش 375 میلیارد ریال به افراد واجد شرایط واگذار و اهداء شده است.

نظر شما