شناسهٔ خبر: 31044947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واگذاری 700 فقره سند رایگان بنیاد علوی در بهشهر

به همت بنیاد مستضعفان و با تلاش های انجام شده در طول چند سال اخیر، 700 فقره سند رایگان بنیاد علوی در بهشهر بهدافراد واجد شرایط واگذار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستات بهشهر، این واگذاری ها با هدف محرومیت زدایی و در راستای متدیات رهبری اجرایی شد.


در قالب اجرا و واگذاری این سندها در شهرستان بهشهر، 700  فقره سند با مساحت 129 هزار متر مربع با ارزش 375 میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به صورت رایگان به واجدین شرایط در بهشهر واگذار شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور در این مراسم با اشاره به در دستور کار بودن مندیات رهبری و رفع محرومیت‌ها گفت: طرح اهدای اسناد علوی در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر تعیین تکلیف املاک علوی در استان‌ها و واگذاری این املاک به متصرفین بی‌بضاعت به اجرا درآمده است.

محمد سعیدی‌کیا اظهار کرد: با اهدای این زمین‌ها به مردم مناطق محروم کشور، زمینه پشتیبانی اقتصادی فراهم شده و افرادی که به دنبال دریافت تسهیلات هستند؛ می‌توانند از اسناد این اراضی استفاده کنند.

وی افزود: تلاش شد تا با ارائه اسناد املاک علوی به مردم، گامی برای رفع مشکلات و کاهش معضلات این افراد برداشته و اراضی زراعی، مسکونی و تجاری که دارای سند پهلوی بودند به سند علوی تبدیل شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور گفت: از اواخر سال 91 براساس تصمیم هیات امنای بنیاد، اسناد زمین‌های علوی برای افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته انداد و بهزیستی رایگان صادر می‌شود.

سعیدی کیا افزود: در شهرستان بهشهر در راستای همین طرح محرومیت‌زدایی و حمایت از این افراد، 700  فقره سند با مساحت 129 هزار متر مربع به ارزش 375 میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به واجدین شرایط در بهشهر به صورت رایگان واگذار شد.

امام جمعه بهشهر هم در سخنانی با قدردانی از این اقدام بنیاد مستضعفان یادآور شد: در شهزستات بهشهر اغلب اراضی بنیاد علوی است و با توجه به اینکه بهشهر، شهر کارگری است امیدواریم کمک بیشتری به این مردم ارائه شود.

حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری افزود: این مردم در طول انقلاب در تمام صحنه‌های مختلف حضور فعال دارند و باید در برطرف کردن مشکلات‌شان تلاش کنیم.

وی گفت: خدمت به مردم بالاترین عبادات و خدمت است و باید با رعایت مسائل مختلف، کمر همت برای خدمت رسانی به مردم بسته شود.

به گزارش فارس، بر اساس آیین نامه و مقررات صدور اسناد املاک علوی، صدور سند برای واحدهای مسکونی این دسته از افراد در مناطق روستایی تا سقف 400 متر مربع در مناطق شهری تا سقف 250 متر مربع رایگان است.

همچنین صدور اسناد برای واحدهای تجاری روستائی و شهری تا سقف 25 مترمربع، برای اراضی زراعی و باغی روستایی تا سقف 2 هزار و 500 متر مربع و زمین‌های زراعی و باغی شهری تا سقف یک‌هزار و 500 متر مربع و برای سایر کاربری‌ها تا سقف 100 متر مربع رایگان خواهد بود.
انتهای پیام/86002/ج

نظر شما