شناسهٔ خبر: 30996267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

تخلف در صید گونه‌های نایاب دریای عمان

صاحب‌خبر -

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 8 مورد تخلف صید گونه‌های نایاب در سال 97 به دادگاه معرفی شده است، گفت: پس از اعزام گروه بازرسی به منطقه صید در دریای عمان مشخص شد که بخشی از بهره برداران صید، چارچوب‌ها و مقررات را رعایت نکرده‌اند. برای پاسخ به سؤال در مورد علت ایجاد اختلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آب‌های دریای عمان بواسطه قرارداد رسمی بلند مدت سازمان شیلات با کشتی‌های چینی برای صید در عمق 200 متری دریای عمان در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سؤال گفت: فانوس ماهی‌ها در دریای عمان به وفور وجود دارند، ذخایر این ماهی در دریای عمان چند میلیون تن است که در طول سال تخم‌ریزی می‌کند، حداقل ظرفیت برداشت این نوع ماهی که به ذخایر آسیبب نزند، حدود 300 هزار تن در سال است. وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه میزان صیدی که ما امروز در آب‌های ساحلی تحت عنوان صید سنتی داریم حدود 700 هزار تن است، افزود: میزان برداشت فانوس ماهی در سال گذشته، ناچیز و حدود 17 هزار تن بود.
حجتی ادامه داد: باید روشی را اعمال کنیم که صید این گونه ماهی که فوق‌العاده اهمیت دارد در تعارض با منافع صیادان بومی و محلی نباشد.
حجتی با بیان اینکه اگر گونه نایاب را صید کرده باشند تخلف است، افزود: حداقل در طول سال 97، هشت مورد تخلف به دادگاه معرفی شده، تمهیداتی نیز برای برخورد با این موضوع در نظر گرفته شده است.

نظر شما