شناسهٔ خبر: 30947747 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​امام‌جمعه بجنورد:

معنویت، عقلانیت و عدالت اصول مکتب امام است / روحیه انقلابی موتور محرکه نظام است

امام‌جمعه بجنورد نور امام را بصیرت آفرین و روشن کننده افکار توصیف کرد و گفت: مکتبی که امام به یادگار گذاشت بر سه اصل معنویت، عقلانیت و عدالت استوار شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب از بجنورد حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به آغاز دهه فجر و ۱۲ بهمن سال ۵۷ اظهار کرد: با ورود امام به کشور نسیم آزادی و ولایت وزیدن گرفت و پیام رهایی به گوش همه ملت ایران رسید.

وی بازگشت امام به کشور پس از ۱۵ سال و حضور در گلزار شهدای تهران را درس مهمی دانست و افزود: ورود و حضور امام در کشور همچون نوری بود که رژیم شاهنشاهی به‌عنوان تاریکی را از بین برد.

امام‌جمعه بجنورد نور امام را بصیرت آفرین و روشن کننده افکار توصیف کرد و گفت: مکتبی که امام به یادگار گذاشت بر سه اصل معنویت، عقلانیت و عدالت استوار شده است.

وی در تشریح اصول مکتب امام راحل تصریح کرد: وجود عرفانی و معنوی امام خمینی به دنبال کرامت بخشیدن به مردم بود و با محور قرار دادن دانایی و علم در امور، قانونی منصفانه را برای همگان خواستار شده و پایه‌ریزی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اقدام امام برای رفع تبعیض را در راستای اصل عدالت مکتب نظام اسلامی بیان کرد و ادامه داد: دهه فجر زمانی مناسب برای آشنایی با اصول امام راحل و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به‌عنوان بزرگترین معجزه قرن است.

وی صدور انقلاب به اقصی نقاط جهان را حاصل ۴۰ سال کار در راستای نظام و انقلاب دانست و افزود: این پیام انقلاب اسلامی که همراه با عزت، وحدت، انسانیت و معنویت بوده باعث بیداری ملت‌های مختلف و الگودهی به آنان شده است.

خطیب جمعه بجنورد با تأکید بر حفظ روحیه انقلابی در کشور گفت: این روحیه موتور محرک انقلاب اسلامی بوده و باید از انقلابی گری در کشور درست محافظت کرد.

وی دشمن را درصدد از بین بردن روحیه انقلابی‌گری و جهادی مردم ایران بیان کرد و افزود: مدیران باید بتوانند با روحیه انقلابی و نگاه جهادی معضلات و مشکلات کشور را برطرف کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اراده را لازمه کار کردن برای مردم دانست و اظهار کرد: روحیه انقلابی در برابر موریانه‌های استکبار و  دشمنان مقاوم بوده و از میان نخواهد رفت.

وی ضمت انتقاد صریح نسبت به توزیع برخی اقلام در بازار همچون گوشت که باعث ایجاد صف‌های طولانی شده است افزود: مدیریت نادرست این وضعیت را ایجاد می‌کند و در پی مدیریت‌های ناصحیح فساد ایجاد می‌شود.

یعقوبی در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر در کشورهای آمریکای لاتین گفت: مستکبران قابل‌اعتماد نیستند زیرا با شعارهای زیبا، راهی برای ایجاد قانون جنگل طی می‌کنند و با زور و دخالت به دنبال عوض کردن رئیس‌جمهور کشوری دیگر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما