شناسهٔ خبر: 30247172 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه بجنورد:

باید ۹ دی بازخوانی و گرامی داشته شود/ فتنه گران از ملت عذرخواهی نکرده‌اند

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به یوم‌الله ۹ دی و اهمیت بازخوانی آن گفت: فتنه گران از ملت عذرخواهی نکرده‌اند و روز ۹ دی باید گرامی داشته شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به موضوع اهمیت سواد اظهار کرد: از مهم‌ترین فواید داشتن سواد جلوگیری از کلاهبرداری است.

وی بی‌سوادان را در طعمه شیادان و کلاهبردان دانست و افزود: در جمهوری اسلامی بد است که افرادی از داشتن سواد فراری باشند و باید همگان حداقل سواد را کسب کنند.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله ۹ دی گفت: این روز ازجمله روزهای مهم کشور در ایام فتنه ۸۸ است که نشان از اوج بصیرت و غیرت ملت و امت را داشت.

وی مسلمانان با بصیرت و باغیرت را خواسته اسلام توصیف کرد و افزود: دین باید در متن زندگی اسلامی حضور داشته باشد و تقویت عقل مسلمان باعث دور شدن از توطئه‌ها و دام‌های شیطان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تشریح برخی اقدامات فتنه گران ازجمله آتش زدن مساجد و هتک حرمت نسبت به ولی‌فقیه و امام تصریح کرد: ۸ ماه صبوری ملت در ۹ دی به‌ پایان رسید و لجاجت فتنه گران در برابر نجابت امت قرار گرفت.

وی حضور مردم را حرکت تاریخی و نمادین در تاریخ کشور عنوان کرد و افزود: امت بصیر در ۹ دی با امام و رهبر خود تجدید پیمان کردند و نشان دادند که از راهی که آمده‌اند بر نخواهند گشت.

رئیس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ولایت را کشتی نجات در امواج اختلال آفرین فتنه گران توصیف کرد و ادامه داد: نقش رهبری در ایجاد آرامش و امنیت و بصیرت ملت بسیار روشن است و ۹ دی نمایشی از مدیریت رهبری در شرایط بحرانی کشور بود که باعث افشاگری ماهیت فتنه گران شد.

وی همچنین از کسب نمره عالی توسط مردم در روز ۹ دی ۸۸ خبر داد و گفت: مردم از این آزمون بزرگ با موفقیت بیرون آمدند و با حضور خود تمام توطئه‌های استکبار را خنثی کرده و یوم‌الله ۹ دی را خلق کردند.

خطیب جمعه بجنورد با تأکید بر لزوم گرامی داشت و پاسداشت روز ۹ دی تصریح کرد: این روز و این حادثه سیاسی نیست بلکه رویدادی واقعی در تاریخ کشور است که باید بازخوانی شود تا کسانی که آن روزها را درک نکرده‌اند متوجه اهمیت انقلاب و فراز و نشیب‌های آن بشوند.

وی همچنین با اشاره به ترک نیروهای آمریکایی از منطقه گفت: قدرت جبهه مقاومت از ملت ایران و انقلاب اسلامی نشأت گرفته است و اراده ملت در برابر هر مانعی پیروز خواهد بود.

امام‌جمعه بجنورد فتنه گران را کسانی دانست که به مسجد حمله و توهین کردند و افزود: آنهایی که اکنون در حصر هستند و تاکنون از ملت بابت ایجاد ۸ ماه آشوب در مرکز کشور عذرخواهی نکرده‌اند ازجمله فتنه گران هستند.

وی همچنین در انتهای خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی به موضوع بودجه کشور پرداخت و گفت: نمایندگان باید وابستگی کشور به درآمد نفت را کاهش دهند و با وضع قوانین و بودجه مناسب از فرار مالیاتی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در کشور جلوگیری کنند تا بتوان از منابع غیرنفتی بودجه کشور را تأمین کرد.

انتهای پیام/

نظر شما