شناسهٔ خبر: 30771306 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تناقض گویی‌های روحانی

باز هم حاشیه سازی برای فرار از پاسخگویی/ چرا روحانی اصرار دارد مقابل گذشته خودش بایستد؟/ از نقش آفرینی در ماجرای حجاب اجباری، انحلال ارتش و ممنوعیت ماهواره تا ژست مخالفت با فیلترینگ

حسن روحانی با توجه به سوابق طولانی امنیتی و همچنین دست داشتن در اعمال بسیاری از قوانین که امروز از نظر او محدودیت تلقی می‌شود، بعید است بتواند به این راحتی زمین بازی را از مسائل اقتصادی تغییر دهد و با این کار بتواند کارنامه منفی و دستهای خالی خود را بپوشاند

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی-رجانیوز: امروز عصر جریان آزاد اطلاعات است،‌ تحریف واقعیتها و حتی تحریف تاریخ به این سادگی‌ها عملی و امکان پذیر نیست؛‌ مثلاً کسی نمی‌تواند خود محدودیت‌آفرین باشد و در عین حال همین حربه را علیه دیگران بکار بگیرد.
 
به گزارش رجانیوز، حسن روحانی در جلسه‌ای که با وزیر و مدیران ارشد وزارت ارتباطات داشت، در قسمتی از صحبتهای خود با انتقاد از قوانینی که اکنون در ارتباط با مقوله حجاب وجود دارد، گفته است که«در بحث حجاب ما اول از زنان شروع می کنیم در حالی که قرآن اول از مردان شروع می کند.» و در ادامه نیز حجاب برای زنان را به مثابه چماق بر سر بانوان کشور دانسته و ادامه داده است که«حجاب در قرآن برای حمایت از زنان است ولی ما کاری کردیم که گویی حجاب چماقی بر سر زنان است.»
 
علاوه بر بحث حجاب، حسن روحانی که از او انتظار می‌رود بعنوان رییس جمهور کشور از عملکرد این چند ساله خود به مردم بگوید، به بحث های سطحی و عوام فریبِ حاشیه‌ای، مثل فیلترینگ و فیلترشکن ها نیز پرداخته است. اما دریغ از یک جمله درباره گرانی‌های که دغدغه اصلی مردم است.
 
روحانی درحالی قانون حجاب را مورد انتقاد قرار می‌دهد و نقش مخالف حجاب اجباری را به طرز ناشیانه‌ای ایفا می‌کند که هم فیلم و هم متن مصاحبه ها و گفته‌های سالهای قبل او درباره حجاب، تصویر دیگری از حسن روحانی را به نمایش می‌گذارد. روحانی در سال 81 با افتخار خود را اولین کسی می‌داند که حجاب اجباری را از ارتش شروع کرده و رفته رفته در نهادهای دیگر نیز به اجرا در آورده است.
 

اظهارات روحانی درباه حجاب.mp4 | دانلود فیلم 
 
حسن روحانی که اکنون می‌گوید«در بحث حجاب ما اول از زنان شروع می کنیم در حالی که قرآن اول از مردان شروع می کند.»، در فیلم بالا به صراحت می‌گوید من به زنان شاغل در ارتش گفتم که از فردا باید با روسری در محل کار خود حاضر شوید و اولتیماتوم دادم که از فردا هیچ کسی حق ندارد بدون حجاب به محل کار خود بیاید.
 
روحانی به دنبال انحلال تیپ ویژه ارتش
البته این تنها یک مورد از تناقض گویی‌های روحانی برای فرار از پاسخگویی است و این نقش ایفا کردن ها، مسبوق به سابقه است. همگان به یاد دارند که در روز ارتش سال جاری روحانی در پوشش دفاع از ارتش با طعنه و کنایه علیه سپاه حرف حرف زد. اما آنطور که تاریخ گزارش می‌کند، در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی، حسن روحانی در پی انحلال ارتش بود و اگر با مخالفت شهید چمران روبرو نمی‌شد و مهم‌تر از آن، امام خمینی(ره) از ارتش حمایت نمی‌کردند، چه بسا ارتش منحل می‌شد.
 
 
روحانی در جلسه مورخ 23 تیر 1359 مجلس در این باره می‌گوید: « راجع به نیروهای مخصوص ارتش (نوهد) بارها به مسئولان پیشنهاد شده که این نیرو را منحل اعلام کنند و اینها خطرناک هستند.»و شهید مصطفی چمران نیز در پاسخ به وی می‌گوید: « دوست عزیز ما آقای دکتر روحانی مسئله‌ای را مطرح کردند که تیپ «نوهد»  را منحل کنید. یکی از مشکلات بزرگ همین جاست که تیپی را که بهترین رزمندگان ما هستند، منحل کنیم. آنها را بیرون بریزیم، آن وقت این تعدادی را که بیرون ریختیم، اینها چه خواهند کرد؟ کجا خواهند رفت؟ آیا به دشمن می‌پیوندند؟ نمی‌پیوندند؟ با آنها باید چگونه معامله کرد؟ آیا صحیح است که بهترین رزمندگان را دور بریزیم؟ برای اینکه احتمالا یک دهم آنها به دشمن بپیوندند. یا بهتر است آنها را تحت کنترل خود داشته باشیم
 
 
رئیس جلساتی که در آن ماهواره ممنوع شد هم روحانی بود
قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره که مصوب ۱۳۷۳/۱۱/۲۳ دوره چهارم مجلس شورای اسلامی است، در ۴ جلسه علنی مجلس انجام و در ۳ جلسه نیز اصلاحات آن تصویب شده است و از ۴ جلسه‌ی اصلیِ بررسی طرح، در ۳ جلسه، آقای حسن روحانی نایب رئیس وقت مجلس، اداره جلسات را برعهده داشته است.
 
مهمترین و پایه‌ای‌ترین مواد طرح در همان اوقاتی که آقای روحانی اداره جلسه را برعهده داشته تصویب شده است.
 
جالب آنکه آقای روحانی چه در مقام اداره جلسه و چه در زمانهایی که رئیس مجلس آقای ناطق نوری حضور داشته و آقای روحانی به عنوان نماینده امکان اظهارنظر درباره طرح مزبور را داشته است، کلامی در مخالفت با این قانون بیان نکرده است.
 
حسن روحانی با توجه به سوابق طولانی امنیتی و همچنین دست داشتن در اعمال بسیاری از قوانین که امروز از نظر او محدودیت تلقی می‌شود، مانند همین قانون منع ماهواره یا نقش اول در مسائلی همچون اجباری کردن حجاب، بعید است بتواند به این راحتی زمین بازی را از مسائل اقتصادی تغییر دهد و با این کار بتواند کارنامه منفی و دستهای خالی خود را بپوشاند.
 
 

نظر شما