شناسهٔ خبر: 30768074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فضاسازی فاطمی در دهه فجر رعایت شود

به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد ملایی روز سه شنبه در هشتمین نشست برنامه ریزی ستاد هماهنگی و اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دهه فاطمیه بهترین

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد ملایی روز سه شنبه در هشتمین نشست برنامه ریزی ستاد هماهنگی و اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دهه فاطمیه بهترین فرصت برای تفهیم انقلابی است که بر پایه سیره فاطمی بنیان نهاده شد.
وی گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته دهه فجر امسال با شعار یا فاطمه الزهرا (س) آغاز خواهد شد و در تمامی طرح ها و نمادهای جدید نام فاطمه زهرا قید شده است.
وی هماهنگی بین دستگاهی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم هفتم بهمن (روز تاریخی انقلاب اسلامی در بیرجند)، 12 بهمن و آیین میهمانی لاله ها را ضروری دانست و گفت: حوزه هنری، سپاه پاسداران بیرجند و بنیاد شهید این برنامه ها را مدیریت خواهند کرد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: هفتم بهمن ماه با توجه به اقدام انقلابی مردم بیرجند در اعتراض به حکومت ستمشاهی به عنوان روز شاخص انقلاب بیرجند باید مورد توجه قرار گیرد.
مجید کریمیان با بیان اینکه پیشنهاد هفتم بهمن به عنوان روز بیرجند به شورای فرهنگ عمومی استان داده شده است افزود: برای معرفی هرچه بهتر این روز مراسم گرامیداشت هفتم بهمن ماه با سخنرانی نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ساعت 18 روز ششم بهمن ماه در سینما بهمن بیرجند برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: خانواده شهیدان سورگی و سندروس به عنوان میهمانان محوری این آیین دعوت می شوند و همرزمان این شهدا دقایقی خاطره گویی می کنند.
کریمیان از هفتم بهمن ماه به عنوان افتخاری برای مردم خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: تظاهرات مردمی در بهمن 57 بیرجند به اوج خود رسید به طوری که انبوهی از مردم در مسیر میدان امام تا ابوذر علیه رژیم ستمشاهی با توجه به اعلام تیراندازی راهپیمایی کردند.
وی از نگارش کتاب هفتم بهمن در بیرجند خبر داد و افزود: از مشروطه تا انقلاب، روایت حضور و انقلاب بیرجند از دیگر اثرهایی است که در حال چاپ است.
کریمیان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی، مدارس و هفتم بهمن، زنگ نمادین هفتم بهمن در مدرسه شهید سندروس، تکریم مقام شهدا، تهیه بولتن و راه اندازی سامانه پیامکی را از مهمترین پیشنهادات ارایه شده گرامیداشت این روز تاریخی بیان کرد.
به گزارش ایرنا در هشتمین نشست برنامه ریزی ستاد هماهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مدیر تبلیغات معاونت فرهنگی سپاه بیرجند سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اجرای گروه سرود 200 نفره و پخش آن به صورت هماهنگ در صدا و سیما، پرواز 40 کبوتر و بادکنک و پخت 40 دیگ غلور را از برنامه های روز 12 بهمن در بیرجند ذکر کرد.
هادی ایمانی رژه موتوری، سوارکاری و تاکسیرانان، گلباران، توزیع 2 هزار پرچم ایران، پخت کیک 40 سالگی انقلاب اسلامی توسط بسیج جامعه زنان و حرکت عظیم به سمت نمازجمعه را از دیگر برنامه های روز 12 بهمن بیان کرد.
وی اظهار داشت: مراسم گرامیداشت 12 بهمن ماه 97 در میدان امام بیرجند از ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد.
رئیس اداره تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم گفت: مراسم میهمانی لاله ها 18 بهمن ماه به صورت همزمان در سراسر استان ساعت 15 بعد از ظهر برگزار خواهد شد.
علی اسفندیاری افزود: مراسم محوری میهمانی لاله های خراسان جنوبی در قطعه یک شهدای بیرجند برگزار می شود.
3215*3028
انتهای پیام

نظر شما