شناسهٔ خبر: 30761843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در خراسان جنوبی؛

همایش دست اندرکاران ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه دهه فجر با رعایت ایام فاطمیه برگزار خواهد شد، گفت: همایش دست اندکاران ستاد استان ۶ بهمن ماه با حضور قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیرجند برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، هشتمین جلسه برنامه‌ریزی ستاد هماهنگی و اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز (2 بهمن) با پیگیری موضوع مراسم 7 بهمن، مراسم 12 بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) و  مراسم میهمانی لاله‌ها در استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام «احمد مولایی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کمیته های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان تشکیل شده است، افزود: همایش دست اندکاران ستاد استان روز شنبه 6 بهمن ماه با حضور نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن ایثار بیرجند برگزار می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های مختلف دهه فجر با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها همراه است، گفت: فاطمیه بزرگترین فرصت برای انقلاب اسلامی است و مهمترین دستاورد انقلاب نیز احیای شعائر اسلامی و دینی بوده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه دهه فجر با رعایت ایام فاطمیه برگزار خواهد شد، ادامه داد: شعار برنامه های دهه فجر با نام مبارک حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها است.

 

حجت الاسلام ملایی از نواختن نمادین «زنگ انقلاب» در مدارس استان خبر داد و گفت: عنوان کرد: این مراسم در روز شنبه 13 بهمن ماه سال جاری در مدرسه هفت تیر مرکز استان نواخته خواهد شد.

 

به گفته وی به مناسبت دهه فجر اسمال مراسم میهمانی لاله ها در استان خراسان جنوبی ساعت 15 روز 18 بهمن ماه برگزار می شود که این مراسم در هر دو قطعه گلزار شهدا مرکز استان و با محوریت قطعه یک برگزار می شود.

 

«مجید کریمیان» رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی هم با بیان اینکه اوج تظاهرات انقلاب در بیرجند 7 بهمن ماه سال57 بوده است، عنوان کرد: در این روز تاریخی استان شهید سندروس و شهید سورگی با تیراندازی نیروهای ژاندرمری به سمت جمعیت مردم به شهادت می رسند.



رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کتاب های «انقلاب بیرجند به روایت عکس» و «خاطرات یکی از انقلابیون بیرجند» در حال چاپ است، گفت: همچنین تدوین و چاپ کتاب از «مشروطه تا انقلاب» نیز در دستور کار است.
 


کریمیان با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت 7 بهمن، افزود: مراسم محوری این حماسه شب شنبه 6 بهمن ساعت 18 در سینما بهمن بیرجند برگزار خواهد شد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان داشت: تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان، خاطره گویی و اجرای سرود از جمله برنامه های مراسم بزرگداشت 7 بهمن است.

 

به گفته وی همچنین به مناسبت گرامیداشت 7 بهمن اجرای برنامه های دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با استاندار، گلباران و تکریم شهدا، معرفی 7 بهمن در مدارس و مساجد، نامگذاری یکی از میادین شهر، نواختن زنگ 7 بهمن در مدرسه شهید سندروس و پرداختن به حماسه 7 بهمن در خطبه های نماز جمعه پیشنهاد می شود.
 


کریمیان جشنواره سرود و تئاتر برای چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار می شود، عنوان کرد: باید حماسه 7 بهمن برای جوانان و نوجوانان الگوسازی شود.

 

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: سرود ملی 40 هزار نفری بچه‌های مسجد در مراسم 22 بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می‌شود.

 

وی ادامه داد: سهم خراسان جنوبی از گروه سرود 40 هزاری در سطح کشور، یک هزار نفر است که این سرود در بیرجند توسط 200 نفر و در هر یک از شهرستان‌ها توسط 80 نفر از بچه‌های مسجدی و دانش‌آموزان اجرا خواهد شد.

 

«هادی ایمانی» نماینده ناحیه سپاه بیرجند با اشاره به یوم‌الله 12 بهمن ماه و سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی ایران، اظهار کرد: مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن ساعت 9 صبح در میدان امام (ره) بیرجند با سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

وی از اجرای رژه موتورسوارن و تاکسیرانان در 12 بهمن ماه خبر داد و افزود: برش کیک چهل سالگی انقلاب، اجرای گروه سرود، پرواز 40 کبوتر و بادبادک در لحظه ورود امام(ره) و توزیع 2 هزار پرچم جمهوری اسلامی ایران از جمله برنامه های مراسم گرامیداشت 12 بهمن است.

 

نماینده ناحیه سپاه بیرجند بیان داشت: همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال 40 دیگ غلور پخت می شود.

 

ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده با تشکیل کارگروه‌های 13 گانه در 26 نقطه استان از تیرماه امسال شروع به‌ کار کرده است که ارائه کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی، ترسیم افق آینده امید بخش، تقویت قدرت نرم نظام اسلامی از طریق مشارکت گسترده مردم در برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تبیین نقش محوری و تعیین کننده مردم در پیروزی انقلاب و پیشبرد اهداف آن و تبیین نقش بی بدیل ولایت مطلقه فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی از جمله اهداف ستاد است.

 

 

 

 

نظر شما