شناسهٔ خبر: 30755594 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اجراي طرح ايمن سازي تکميلي ريشه کني فلج اطفال در کيش

صاحب‌خبر -
اجراي طرح ايمن سازي تکميلي ريشه کني فلج اطفال در کيش
خبرگزاري آريا - طرح ايمن سازي تکميلي فلج اطفال با هدف ريشه کني اين بيماري در جزيره کيش اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کيش، جلسه هماهنگي اجراي طرح ايمن سازي تکميلي فلج اطفال با حضور دکتر رضانيا رئيس مرکز و مسئولين واحدهاي مرتبط برگزار و مقرر شد تا مرحله اول اين طرح از6 تا 9بهمن ماه جاري و مرحله دوم از4 تا 7 اسفند براي 12هزار خانوار و واکسينه شدن 4 هزار و 280 کودک در کيش اجرا شود.
دکتر رضانيا با بيان اينکه حفظ دستاوردهاي برنامه ريشه کني فلج اطفال در کشورمان از حساسيت ويژه برخوردار است گفت: همجواري کشور ما با دو کشور پوليو آندميک در مرز شرقي و تردد هاي بسيار در هر زمان خطر بازگشت مجدد بيماري به کشور را افزايش مي دهد. بنابراين به منظور تداوم وضعيت عاري از پوليو طي سالهاي اخير، ايمن سازي تکميلي با کيفيت مطلوب ضروري است و برنامه واکسيناسيون تکميلي، خانه به خانه فلج اطفال اجرا مي شود.
رئيس مرکز توسعه سلامت کيش گفت:تمامي کودکان زير پنج سال متولدين 6 بهمن 1392 به بعد طي دو مرحله و با فاصله يک ماه و خوراندن دو قطره واکسن خوراکي فلج اطفال، ايمن سازي تکميلي مي شوند.
رضانيا خواستار همکاري همه آحاد جامعه در اجراي اين طرح شد و افزود: اين عمليات با مشارکت 48تيم عملياتي، 157 نيروي فعال در طرح، شامل30 تيم عملياتي 2 نفره و حدود 12 پايگاه ثابت به مدت4 روز اجرا مي شود.
دکتر رضانيا با ابراز خرسندي از نحوه اجراي عمليات واکسيناسيون مرحله اول و دوم در سال 96 از تمامي دستگاه هاي اجرايي که در اجراي اين طرح ياري رساندند تشکر و قدرداني کرد و اظهار داشت: امسال نيز با همکاري همه ادارات مربوطه طرح ايمن سازي تکميلي فلج اطفال را همچون سالهاي گذشته با موفقيت و پوشش 100درصدي انجام مي دهيم.

نظر شما