شناسهٔ خبر: 30754887 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزیر خارجه لهستان گفتگوهای خود در تهران را «سازنده» خواند

معاون وزیر خارجه لهستان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفتگوهای روز گذشته خود با معاون وزیر خارجه کشورمان در تهران را سازنده توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، ماچی میسلاولانگ، معاون وزیر خارجه لهستان، که صبح روز دوشنبه در راس هیئتی از دیپلمات‌های کشورش به تهران سفر کرده بود گفتگو با مقامات ایران را سازنده توصیف کرد.

او دوشنبه شب در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از ملاقات با عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه ایران، ابراز رضایت کرد و گفتگو‌های انجام شده میان دو طرف را سازنده خواند.

این دیپلمات لهستانی با تاکید بر مثبت بودن گفتگو‌ها تصریح کرد: «ما درباره موضوعات مختلف از جمله سوء تفاهم پیش آمده پس از اعلام برگزاری کنفرانس ورشو با یکدیگر صحبت کردیم و من دیدگاه کشورم در این خصوص را با طرف ایرانی در میان گذاشتم.»

 میسلاولانگ در ادامه تاکید کرد: «از دیدگاه ما این کنفرانس به هیچ وجه برای ضدیت با کشوری برگزار نمی‌شود.»

سفر این مقام لهستانی به تهران که به اعتقاد تحلیلگران اقدامی از سوی لهستان برای پیشگیری از بروز تنش و بحران میان دو کشور قلمداد شده در حالی صورت می‌گیرد که ورشو طی روز‌های ۱۳ و ۱۴ فوریه میزبان اجلاسی ضدایرانی به میزبانی آمریکاست.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یازدهم ماه جاری میلادی از برپایی اجلاسی ضدایرانی در سطح وزرا در لهستان خبر داد که به گفته وی قرار است ده‌ها کشور در آن شرکت داشته باشند.

این در حالی است که هنوز از نام کشور‌های شرکت‌کننده در این کنفرانس خبر تایید شده‌ای منتشر نشده است. برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که فرانسه از شرکت در اجلاس ورشو سرباز زده و انگلیس و آلمان هم هنوز برای حضور در این نشست تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اروپا، هم اعلام کرد در این نشست حضور نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما