شناسهٔ خبر: 30753587 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستور تهیه بیف‌استروگانف

بیف‌استروگانف در اصل یک غذای روسی است که در آن از تکه‌های گوشت به همراه خامه استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیف‌استروگانف  اولین‌بار در قرن نوزدهم در روسیه طبخ شد اما خوشمزه‌بودن آن باعث رواج آن در کشورهای مختلف ازجمله ایران شد. طرز تهیه این غذا تنها به تفاوت جغرافیایی محلی آن، بستگی ندارد و فاکتورهای دیگری چون نوع برش‌ گوشت و ادویه‌هایی هم که در آن مورد ‌استفاده قرار می‌گیرد هم در طعم و مزه آن موثر است.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه چیکن استراگانوف

مواد لازم:

برای تهیه بیف‌استروگانف به ۷۰۰ گرم فیله گوساله، ۴۰۰ گرم قارچ، دو عدد پیاز، روغن، نمک، فلفل‌سیاه، ادویه و زردچوبه به مقدار لازم، سه‌ چهارم لیوان شیر، نصف لیوان آب، یک قاشق غذاخوری آرد و دو عدد سیب‌زمینی بزرگ نیاز داریم.

طرز تهیه:

بیف‌استروگانف را در چند مرحله آماده می‌کنیم. در شروع کار، ابتدا فیله گوساله را به صورت کبریتی یا خلالی خرد کرده و تقریبا به مدت پنج‌دقیقه داخل روغن سرخ می‌کنیم و به آن نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم. از طرف دیگر، قارچ را ورقه‌ورقه می‌کنیم و آن را هم جداگانه داخل روغن به مدت پنج دقیقه تفت می‌دهیم. مدت زمان تفت‌دادن قارچ به اندازه‌ای باید باشد که قارچ آب نیندازد. پیاز را هم جدا سرخ کرده و تفت می‌دهیم تا طلایی شوند. سپس همه مواد شامل فیله گوساله، قارچ و پیاز را داخل یک ظرف ریخته و با هم مخلوط می‌کنیم. کمی تفت می‌دهیم و نصف لیوان آب داخل آن می‌ریزیم و می‌گذاریم بپزند. سیب‌زمینی‌ها را هم خلالی خرد کرده و در روغن سرخ می‌کنیم.

در مرحله بعدی، داخل ظرف دیگری، مقداری روغن ریخته و یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه می‌کنیم و با هم تفت می‌دهیم. سپس به آن سه‌چهارم لیوان شیر و روغن اضافه کرده و تا جایی هم می‌زنیم که سس ما لعاب بیندازد و آماده شود. سس آماده‌شده را به مواد اصلی اضافه می‌کنیم و روی شعله می‌گذاریم تا به مرحله جوش برسد. در انتها که مواد داخل قابلمه چند جوش زد، یک پیمانه خامه روی آن اضافه می‌کنیم و دوباره می‌گذاریم بجوشد. غذا که آماده شد، آن را داخل ظرف می‌ریزیم و در آخر هم سیب‌زمینی‌هایی را که از قبل سرخ کرده بودیم، کنار موادمان قرار می‌دهیم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

چطور بیف استروگانف درست کنیم؟

برچسب‌ها:

نظر شما