شناسهٔ خبر: 30752932 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

اخبار شهری

صاحب‌خبر -

یک مسئول در شهرداری تهران:

تعداد خودروهای شماره‌ فرد بیشتر است

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ضرورت تغییرات در محدوده زوج و فرد گفت: تعداد شماره خودروهای فرد بیشتر است. 

محسن پورسید آقایی در گفت‌و‌گو با فارس درخصوص ایجاد تغییرات در محدوده زوج و فرد گفت: در تغییرات طرح زوج و فرد باید بی‌عدالتی بین پلاک‌های زوج و فرد برداشته شود. وی ادامه داد: در حال حاضر شماره‌های فرد بیشتر از شماره‌های زوج است (چون رقم آخر صفر وجود ندارد)؛ در حالیکه تعداد روزهای مجاز آنها تنها دو روز در هفته است ولی پلاک‌های زوج با وجود تعداد کمتر سه روز مجاز هستند. به اعتقاد معاون حمل‌و‌نقل ترافیک شهرداری تهران، باید در سال آینده روشی اتخاذ شود که این بی‌عدالتی برطرف و هر دو نوع پلاک به یک اندازه اجازه تردد رایگان در محدوده زوج و فرد را داشته باشند.

    

به دلیل کمبود منابع مالی و ثبات مدیریتی؛

برنامه‌ها در ایران کامل اجرا نمی‌شود

رئیس شورای شهر تهران پس از بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران گفت: متاسفانه برنامه‌ها در ایران به صورت 100 درصد اجرایی نمی‌شود و علت آن نیز کمبود منابع مالی و ثبات مدیریتی است.  به گزارش خبرگزاری فارس، محسن هاشمی در حاشیه یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران توانست برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران را تکمیل و به تصویب برساند و پس از ویراستاری تعداد احکام تصویب شده مشخص خواهد شد. وی افزود: برنامه سوم توسعه شهر تهران اهداف و استراتژی‌هایی را برعهده دارد و امید است شهرداری تهران نیز بتواند تا اردیبهشت ماه برنامه عملیاتی برنامه توسعه شهر تهران را به شورای شهر ارائه دهد. هاشمی درباره بودجه سال 98 شهرداری تهران نیز گفت: شهرداری تهران نیز بودجه سال آینده را براساس برنامه توسعه شهر تهران ارائه می‌دهد و تا پایان سال نیز بودجه سال 98 با د مورد بررسی قرار بگیرد. رئیس شورای شهر تهران در ادامه افزود: متاسفانه در ایران برنامه‌ها 100 درصد اجرایی نمی‌شود و پایش‌ها نشان می‌دهد که عمدتا به دلیل موانع مالی و عدم سپاس مدیریتی کمتر از50 درصد از برنامه‌ها تصویب می‌شود. 

    

شهردار منطقه 9 خبر داد

راه‌اندازی آبنماهای میدان آزادی پس از سال‌ها خاموشی

شهردار منطقه 9 از راه‌اندازی آبنماهای تپه‌های میدان آزادی پس از سال‌ها خاموشی در ورودی غربی پایتخت خبر داد. به گزارش ایسنا، سیدعلی مفاخریان گفت: زیبا سازی محیط شهری یکی از شاخصه‌های افزایش نشاط و سلامتی است که در راستای ایجاد فضای بصری و حس مطلوب و جلب رضایت شهروندان در حین عبور و مرور روزانه شان در نظر است تا در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازی آبنماهای تپه‌های میدان آزادی پس از سال‌ها خاموشی اقدام شود. بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9، وی افزود: به این منظور آبنماهای 4 گانه تپه‌های شماره 1 و2 و 3 جمعا به مساحت 600 متر مربع تحت تعمیر و بازسازی قرار گرفته است  که در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

نظر شما