شناسهٔ خبر: 30727752 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مطالبات معارضین سد تنگ سرخ پرداخت شود/جلوگیری از تعطیلی پروژه تصفیه‌ خانه شهر یاسوج

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه سد تنگ سرخ یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین پروژه های استان است، عنوان کرد: مدیرکل اقتصاد و دارایی نسبت به تامین و پرداخت حداقل ۵۰ درصد بدهی معارضین اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، عزیز فیلی امروز ( ۳۰ دی ) در نشست شورای فنی این استان خواستار تشکیل کمیته سه نفره با حضور نمایندگان دفتر فنی استانداری، شهرداری و شرکت آب منطقه استان شد و گفت: مطالعات ایدئولوژیک در خصوص جداول و آبراه های منطقه شرف آباد یاسوج بررسی و در جلسه بعدی این کارگروه ارائه شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به وضعیت نا‌بسامان منطقه بختیاری‌ ها در شهر یاسوج، شهرداری با همکاری برنامه و بودجه برای تامین اعتبار مورد نیاز و ساماندهی این منطقه اقدام کند.

 

وی با انتقاد از روند پیشرفت فیزیکی هتل ورزش یاسوج، عنوان کرد: در حالی که این پروژه در سایر استان ها به مرحله بهره برداری رسیده علی رغم گذشت ۱۵ سال، پیشرفت فیزیکی مطلوبی در استان نداشته است.

 

فیلی با اشاره به دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار دارد که باید مسئولان با همت بیشتری نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کرده و از تعطیل شدن آن جلوگیری کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حیاتی بودن سد تنگ سرخ برای تامین آب شرب شهروندان یاسوجی، خاطرنشان کرد: تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه مهم در بودجه ۹۸ پیگیری خواهد شد و برای به نتیجه رسیدن آن، تمام تلاش خود را به کار می گیریم.

 

هجیر افشون، مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: ۳۷ پروژه استان از سوی کارشناسان دفتر فنی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت که از این تعداد، ۸۱ درصد پروژه ها دارای کیفیت خوب، ۸ درصد متوسط و ۱۱ درصد ضعیف ارزیابی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه دفتر فنی بازوی عالی ‌ترین مرجع فنی استان به شمار می‌ رود، گفت: برای اجرای پروژه با کیفیت و عالی نوع نگاه و انتخاب مشاور باید مبتنی بر طراحی بهینه اقتصادی و قوت در اجرای پروژه‌ ها باشد.

نظر شما