شناسهٔ خبر: 30719498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آشنایی اعضای کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی با مبانی خبرنویسی

دوره آموزشی کوتاه مدت «هر مسجد یک خبرنگار» به همت کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، دوره آموزشی کوتاه مدت «هر مسجد یک خبرنگار» با حضور اساتید برجسته حوزه رسانه و با استقبال اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در سالن جلسات خانه فرهنگ تبریز و با حضور سرزده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در حاشیه این کارگاه آموزشی ضمن تقدیر از ابتکار عمل ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری در زمینه برگزاری این دوره آموزشی اظهار داشت: مشارکت خبرگزاری شبستان و خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان‎‌شرقی نیز در این رویداد رسانه‌ای اقدامی مبارک است.

بنابر این گزارش، در این دوره آموزشی محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و سرپرست خبرگزاری شبستان در استان در سخنانی به تشریح مبانی مربوط به اخلاق رسانه‌ای و سوژه‌یابی در حوزه دین پرداخت و خواستار انعکاس حداکثری اخبار مربوط به مساجد و برنامه‌های دینی و مذهبی در رسانه‌های مکتوب و مجازی شد.

همچنین محمدامین خوش‌نیت و پیمان پاکزاد از اساتید و پیشکسوتان عرصه رسانه در کلاس‌هایی جداگانه مبانی مربوط به اصول خبرنویسی و گزارش‌نویسی را تشریح کردند و در ادامه مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان‎‌شرقی به طرح مباحث مربوط به سرفصل‌های دوره آموزشی پرداخت.

گفتنی است، دوره آموزشی کوتاه مدت «هر مسجد یک خبرنگار» در راستای تربیت نیروی انسانی آشنا با حوزه رسانه و با هدف انعکاس فعالیت ‌های کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی در آستانه فرا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تبریز برگزار شد.

نظر شما