شناسهٔ خبر: 30675169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آل‌هاشم:

هنوز اندیشه های ارزشمند آیت الله سبحانی تبیین نشده است

امام جمعه تبریز گفت: هنوز آثار و اندیشه های ارزشمند حضرت آیت الله سبحانی به خوبی در سطح جهان تشیع و اسلام تبیین نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در همایش ملی بررسی اندیشه های علمی حضرت آیت الله سبحانی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره اظهار داشت: تکریم مفاخر دینی و فقهی اقدامی ارزشمند است که باید تداوم داشته باشد.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به علت عدم برگزاری همایش در گستره بین‌المللی، یادآور شد: در ابتدا قرار بود همایش در سطح بین‌المللی برگزار شود، اما به علت عدم موافقت معظم‌له، همایش را در سطح ملی برگزار کردیم که البته ایشان به همین همایش نیز راضی نبودند. 
 
امام جمعه تبریز با بیان این‌که حضرت آیت‌الله‌ سبحانی در برابر بارش سنگین شبهات برون دینی با برخوردی نقادانه داشته است گفت: معظم‌له با انجام مناظرات عالمانه، به دفاع از حریم دین و شریعت پرداخته است و ایشان از علمای شاخص جهان اسلام و مکتب تشیع به شمار می‌آید و اندیشمند معاصر، فقیه، ادیب، متکلم، مورخ، عالمی محقق، محققی دقیق، صاحب نظر، استادی فرزانه و عظیم‌الشان است و در راه دفاع از حریم اهل بیت، تلاشی شبانه روز دارد. 
 
وی حضرت آیت الله سبحانی را پرورش یافته مکتب بزرگانی همچون آیت‌الله طباطبایی و امام خمینی(ره) دانست و ادامه داد: حضرت آیت‌الله سبحانی آثاری بی‌نظیر، مستقل و منحصر بفرد در حوزه‌های مختلف دارد که نتیجه آن ها تألیف بیش از ۳۲۰ جلد کتاب است. در حوزه کلام اسلامی که پایه، اصل و اساس سایر علوم دینی است، معظم له تمرکز ویژه دارد. 
 
نحجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تصریح کرد: حضرت آیت‌الله‌ سبحانی در برابر افکار منحرف و التقاطی درون دینی جهان اسلام و بارش سنگین شبهات برون دینی با برخوردی نقادانه، انجام مذاکرات و مناظرات عالمانه به دفاع از حریم دین و شریعت می‌پردازد.  
 
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که هنوز آثار و اندیشه های ارزشمند حضرت آیت الله سبحانی به خوبی در سطح جهان تشیع و اسلام تبیین نشده است، ادامه داد: حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت پرداختن به نظام سیاسی و رفع خلأهای موجود تأکید دارند.

نظر شما