شناسهٔ خبر: 30707369 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

شاهکار AFC با انتخاب داور عربستاني در جام ملت‌ها

کنفدراسيون فوتبال آسيا تصميم بحث برانگيزي در انتخاب تيم داوري ديدار تيم‌هاي ملي قطر و عراق داشته است.

صاحب‌خبر -

در حالي که در بيشتر مسابقات حساس مرحله گروهي جام ملت‌هاي 2019 امارات قضاوت‌هاي اشتباه و تاثيرگذاري اتفاق افتاد و موجب اخراج 6 داور اصلي از اين بازي‌ها شد، اما همچنان برخي داوران نيز که در برخي ديدارها دچار اشتباه شدند، در جام ملت‌ها باقي ماندند.

 

سزار راموس که تنها داور غير آسيايي حاضر در جام ملت‌ها محسوب مي‌شود و در دور گروهي دو قضاوت برعهده داشت، در مسابقه مهم تيم‌هاي استراليا و سوريه دچار اشتباهاتي به ضرر سوري‌ها شد، اما با اين وجود کنفدراسيون فوتبال آسيا او را به‌عنوان داور مسابقه تيم‌هاي ايران و عمان معرفي کرده است.

اما انتخاب عجيب که به‌عنوان شاهکار AFC مي‌توان از آن نام برد، انتخاب داور حساس تيم‌هاي ملي قطر و عراق در مرحله يک هشتم نهايي است و کنفدراسيون فوتبال آسيا در تصميمي بحث برانگيز يک داور عربستاني را براي اين مسابقه معرفي کرده که مطمئنا با جنجال‌هاي زيادي همراه خواهد بود.

 

ترکي محمد الخضير عربستاني که در دور گروهي جام ملت‌هاي آسيا تنها در يک مسابقه نه چندان مهم قرقيزستان و فيليپين قضاوت کرد، در ديدارهاي حساس هيچ قضاوتي برعهده نداشت و تنها کمک داور اول پشت دروازه در بازي افتتاحيه امارات- بحرين و همچنين کره جنوبي- فيليپين بود.

اختلافات کشورهاي عربستان و قطر بر هيچکس پوشيده نيست و از سوي ديگر تيم ملي قطر در آخرين مسابقه مرحله گروهي موفق شد دست به کار بزرگي بزند و در ديداري جنجالي، سعودي‌ها را شکست دهد تا به‌عنوان صدرنشين راهي دور حذفي شود، اما با وجود چنين شرايطي AFC تصميم گرفته يک داور عربستاني را براي مسابقه حساس عنابي‌ها برابر عراق در مرحله يک هشتم نهايي جام ملت‌ها انتخاب کند.

 

کنفدراسيون فوتبال آسيا تا به امروز به غير از ديدار تيم‌هاي ملي کره جنوبي و بحرين، نام هفت داور از مرحله يک هشتم نهايي جام ملت‌هاي آسيا را معرفي کرده که اسامي آنها به صورت زير است:

 

* اردن- ويتنام: عليرضا فغاني(ايران)
* تايلند- چين: محمد عبدالله(امارات)
* ايران- عمان: سزار راموس(مکزيک)
*ژاپن- عربستان: روشن ايرماتوف(ازبکستان)
*استراليا- ازبکستان: عبدالرحمن الجاسم(قطر)
* امارات- قرقيزستان: فو مينگ(چين)
* قطر- عراق: ترکي الخضير(عربستان)

نظر شما