شناسهٔ خبر: 30727885 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

هفدهمین دوره جام ملت های فوتبال آسیا

صاحب‌خبر -
شگفتی سازی ویتنام با حذف اردن
تیم ملی فوتبال ویتنام با پیروزی مقابل اردن در ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافت و شگفتی ساز این مسابقات شد.
در اولین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا دیروز تیم ویتنام برابر اردن قرار گرفت که این بازی بعد از تساوی یک- یک در وقت‌های قانونی، به وقت اضافه و سپس پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی این تیم ویتنام بود که با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.در این مسابقه ابتدا بها عبدالرحمان (۳۹) برای اردن گلزنی کرد. در نیمه دوم این ویتنام بود که کاملا بر بازی مسلط شد و توانست با ضربه کانگ فونگ انگوینگ (۵۱) به گل تساوی برسد.تلاش بازیکنان دو تیم در ادامه مسابقه و وقت‌های اضافی ثمری نداشت تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم برنده باشد.در نهایت این تیم ویتنام بود که در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ (در مجموع با نتیجه ۵ بر ۳) به پیروزی رسید تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد. ویتنام در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار ژاپن و عربستان می‌رود.قضاوت این مسابقه بر عهده علیرضا فغانی بود و رضا سخندان و محمدرضا منصوری هم او را در این قضاوت همراهی می‌کردند.
شوک به کره جنوبی
تیم ملی فوتبال کره جنوبی با بدبیاری بزرگی روبه‌رو شد و کی سئونگ یئونگ بازیکن باتجربه و عضو تیم نیوکاسل این تیم به دلیل مصدومیت ادامه جام ملت‌های آسیا را از دست داد. این بازیکن در مرحله گروهی جام ملت‌ها برای تیم ملی کشورش بازی کرد ولی نمی‌تواند در بازی با بحرین و ادامه رقابت‌ها در کنار تیمش باشد و به کره باز خواهد گشت. بازگشت کی به کره می‌تواند شوک بزرگی به این تیم قبل از بازی با بحرین وارد کند چون این بازیکن از آماده‌های کره جنوبی بود.
نوآوری جالب در تمرین تیم ملی ژاپن
مربی دروازه‌بانان تیم ملی فوتبال ژاپن در تمرین این تیم قبل از بازی برابر عربستان دست به اقدام جالبی زد. تیم‌ ‌ملی فوتبال ژاپن یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به شمار می‌آید. ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی امروز باید به مصاف عربستان برود. در تمرین اخیر چشم بادامی‌ها یک صحنه جالب به ثبت رسید. مربی دروازه‌بانان ژاپن به همراه خود یک کامپیوتر به تمرین آورده بود تا حرکت‌های سنگربان تیم را به خوبی زیر نظر بگیرد و کوچک‌ترین‌اشتباهاتش را به او گوشزد کند. این اقدام مربی دروازه‌بانان ژاپن در رسانه‌های عربستانی بازتاب داشت و به خوبی نشان می‌دهد که این تیم برنامه‌ریزی دقیقی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ دارد.
ستاره قطری در یک قدمی شکستن رکورد دایی
مهاجم تیم ملی قطر در صورت زدن یک گل دیگر به رکورد گلزنی علی دایی خواهد رسید.
المعز علی، مهاجم تیم ملی فوتبال قطر تاکنون در جام ملت‌ها توانسته است ۷ گل به ثمر برساند. او با این تعداد گل توانسته است به رکورد ۷ گل زده بهتاش فریبا و چوی سون هو مهاجم کره دست یابد که در جام ملت‌های ۱۹۸۰ در یک دوره جام ملت‌ها ۷ گل به ثمر رسانده بود. رکورد بیش‌ترین گل زده در یک تورنمت جام ملت‌ها، مربوط به علی دایی است که توانسته است در جام ملت‌های ۹۶ که آن دوره هم در امارات بود، ۸ گل به ثمر برساند و حالا در صورتی که او بتواند یک گل دیگر در این جام به ثمر برساند، به رکورد علی دایی خواهد رسید.تیم ملی فوتبال قطر که به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی جام ملت‌ها شده است، در مرحله بعد به مصاف تیم ملی فوتبال عراق خواهد رفت.هم‌چنین رکورد بیش‌ترین گل زده در جام ملت‌ها نیز در اختیار علی دایی است که توانسته است ۱۴ گل در این رقابت‌ها به ثمر برساند.
آرنولد: همه چیز استرالیا عالی است
سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و ازبکستان در نشست خبری پیش از بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به اظهار نظر پرداختند. تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و ازبکستان از ساعت 17:30 امروز در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 به مصاف هم می‌روند. گراهام آرنولد، سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا در نشست خبری پیش از بازی برابر ازبکستان گفت: خوشحالیم که در ادامه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور داریم و همه چیز از شهرهای میزبان تا جو بازی‌ها عالی هستند. استرالیا به خوبی مهیای بازی برابر ازبکستان شده و امیدوارم شاهد بازی خوبی باشیم.وی افزود: ما در ورزشگاهی به مصاف ازبکستان می‌رویم که با سوریه نیز بازی کردیم. پس از این بازی کمی به بازیکنان استرالیا استراحت دادم و سپس روی ضعف‌های خط حمله‌مان کار کردیم. همه چیز در تیم ملی استرالیا خوب است و مشکل خاصی نداریم. گراهام آرنولد درباره تفاوت‌ بازی با اردن به عنوان تیم سوم کشورهای عربی با ازبکستان که از آسیای مرکزی است گفت: می‌توانم به شما بگویم خوشحالم که در پایان بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به تیم خوبی تبدیل شدیم. ازبکستان یک تیم فوتبال است که سبک بازی‌اش با تیم‌های عربی متفاوت است. تیم‌های عربی از منطقه خودشان شروع به گسترش بازی و سپس حمله می‌کنند. ازبکستان تیمی است که دوست دارد روی زمین بازی کند. این تفاوت بازی برای خوب است.
کوپر: فقط برای پیروزی بازی می‌کنیم
هکتور کوپر، سرمربی آرژانتینی تیم ملی فوتبال ازبکستان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: بازی فردا بسیار مهم است و هر تیمی کم بیاورد باید به خانه بازگردد. ازبکستان فقط برای کسب پیروزی به میدان می‌رود و استرالیا یکی از بهترین تیم‌های قاره آسیا است. ما در 3 روز گذشته به اصلاح‌اشتباهات قبلی خود پرداختیم و در این مدت به خوبی با تیم ملی استرالیا آشنا شدیم. تمامی بازی‌های این تیم را به دقت مورد بررسی قرار دادم و می‌دانم حریف قدرتمندی پیش روی ما است. سعی می‌کنیم در بازی فردا با مهار نقاط قوت استرالیا از نقاط ضعف‌شان بهره ببریم.او در پاسخ این پرسش که آیا شکست ازبکستان برابر استرالیا تاثیری در آینده کاری‌اش خواهد داشت گفت: اگر کسی بخواهد یا مخالف من باشد می‌تواند تاثیر بگذارد.
زاکرونی: سبک بازی قرقیزستان مشابه روسیه است
سرمربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال امارات سبک بازی حریف این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مشابه روسیه دانست.
تیم‌های ملی فوتبال امارات و قرقیزستان در ادامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 از ساعت 20:30 دقیقه امشب رو در روی هم قرار می‌گیرند. آلبرتو زاکرونی، سرمربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال امارات در نشست خبری پیش از بازی با قرقیزستان اظهار داشت: خوشحالیم که به این مرحله مهم از جام ملت‌های آسیا صعود کردیم. قرقیزستان شخصیت و سبک فوتبالی روسی دارد و از بازیکنان برجسته زیادی برخوردار است. این تیم در چند سال اخیر به خوبی پیشرفت کرده و می‌دانم بازی سختی خواهیم داشت. هر بازی این مرحله به معنای بازی آخر است اما در تیم امارات بازیکنان خوب و با اعتماد به نفسی دارد که آماده بازی فردا هستند. البته به حریف نیز احترام می‌گذاریم.وی افزود: تمامی نقاط ضعف‌وقوت قرقیزستان را آنالیز کردیم و این تیم را خیلی خوب می‌شناسیم. میزبانی امارات از جام ملت‌های آسیا به ما برای پیروزی کمی انگیزه می‌دهد.

ادامه برنامه بازی های جام ملت های آسیا
یک هشتم نهایی
دوشنبه 1 بهمن 1397
*ژاپن.................................................................عربستان(ساعت 14:30) (بازی۴۰)
*استرالیا.......................................................ازبکستان(ساعت 17:30) (بازی ۴۱)
*امارات.......................................................قرقیزستان(ساعت 20:30) (بازی ۴۲)
ﺳﻪشنبه 2 بهمن 1397
*کره‌جنوبی........................................................بحرین(ساعت16:30) (بازی ۴۳)
*قطر......................................................................عراق(ساعت19:30) (بازی ۴۴)
مرحله یک چهارم نهایی
۴ بهمن ۱۳۹۷
*برنده بازی ۳۷............................... برنده بازی ۴۰ (ساعت ۱۶:۳۰) (بازی ۴۵)
* برنده بازی ۳۸ .................................برنده بازی ۳۹ (ساعت۱۹:۳۰)(بازی ۴۶)
۵ بهمن ۱۳۹۷
* برنده بازی ۴۳ ............................ برنده بازی ۴۴ (ساعت ۱۶:۳۰) (بازی ۴۷)
* برنده بازی ۴۲............................... برنده بازی ۴۱ (ساعت۱۹:۳۰) (بازی ۴۸)
مرحله نیمه نهایی
۸ بهمن ۱۳۹۷
*برنده بازی ۴۶................................ برنده بازی ۴۵ (ساعت ۱۷:۳۰) (بازی ۴۹)
۹ بهمن ۱۳۹۷
* برنده بازی ۴۷............................. برنده بازی ۴۸ (ساعت ۱۷:۳۰) (بازی ۵۰)
مرحله نهایی
۱۲ بهمن ۱۳۹۷
*برنده بازی ۴۹............ برنده بازی ۵۰ (ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه زاید ابوظبی)

نظر شما