شناسهٔ خبر: 30680769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه قم:

مبارزه با مفسدان اقتصادی باید قاطعانه ادامه داشته باشد

آیت الله سعیدی با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در راستای مبارزه با مفسدان اقتصادی گفت: ما ضمن تشکر از قوه قضائیه در مبارزه با مفسدان اقتصادی از آنها می خواهیم به این حرکت امید ساز برای قطع دست مفسد اقتصادی از منابع و بیت المال کشور ادامه دهند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «آیت الله سید محمد سعیدی» در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به تقوای الهی گفت: منظور از تقوا نگه داشتن نفس انسان است و از سوی دیگر حضرت علی(ع) به نظم و تقوا اشاره کردند که نشان دهنده جایگاه نظم است.

 

«امام جمعه قم» در ادامه به سالروز قیام مردم قم در 19 دی 56 اشاره کرد و گفت: امسال هم مردم قم به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند و ایشان نکات روشنگری خطاب به دولت و ملت بیان کردند که باید همواره مورد نظر قرار گیرد.

 

وی گفت: ایشان تاکید بر این داشتند که قم پایگاه انقلاب است، قم را مادر انقلاب نامگذاری کردند و منظور این است که قم نقطه عطف انقلاب اسلامی است و جرقه انقلاب اولین بار در شهر مقدس قم زده شد.

 

آیت الله سعیدی تصریح کرد: دشمنان همواره توطئه های علیه قم داشته و دارند و دشمنان با مکر و فریب دنبال آن هستند که اسلام انسان ساز را که با هدایت مراجع و حوزه ها انجام می شود تبدیل به یک موضوع حاشیه ای کنند که نتیجه آن جدایی از حوزه باشد.

 

امام جمعه قم عنوان داشت: حوزه ها باید انقلابی بمانند و انقلابی فکر کنند و رهبری امسال نیز هشدار دادند که نباید اجازه داد که قم از مرکزیت انقلاب خارج شود، در زمینه چگونگی نقشه پلید دشمن باید گفت که از سویی می خواهند حوزه را از انقلاب خارج و سکولاریسم متدیانه و بی تفاوتی را به عنوان هنجار قالب در حوزه ها جا بیندازند.

 

وی ابراز داشت: از سوی دیگر آنها به دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی و تبدیل قم که عش آل محمد است به قم غربی هستند و مردم قم نباید اجازه دهند که این دست های پلید به اهداف شوم خود برسند.

 

آیت الله سعیدی تاکید کرد: ما مردم قم مصمم هستیم که با هدایت مراجع و حوزه علمیه و با حمایت جوانان و مردان و زنان قمی و با الطاف خداوند و با برنامه ریزی و تدبیر به ندای رهبری معظم انقلاب لبیک بگوییم و کسانی که ناآگاه و غافل هستند را ارشاد کنیم و کسانی که سازمان یافته و مغرضانه می خواهند به قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) خیانت کنند را نیز شناسایی و دست های خائن آنها را قطع کنیم.

 

امام جمعه قم با اشاره به موضوع تاکید مقام معظم رهبری بر رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: ایشان تاکید کردند که اولویت کار باید حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه قشرهای ضعیف باشد و در پی مطالبه ایشان از دولتمردان می خواهیم که به صورت ملموس نشان دهنده که به فکر مشکلات معیشتی مردم و رسیدگی به قشرهای ضعیف هستند، بسنده کردن به سخن و دادن آمارها دردی را دوا نمی کند، تمرکز دشمن به موضوع معیشتی است و رهبری معظم انقلاب سئوال کردند که چرا جریان هایی با دلال بازی منابع کشور را بلعیده و مانع پیشرفت کشور هستند.

 

وی با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در راستای مبارزه با مفسدان اقتصادی گفت: ما ضمن تشکر از قوه قضائیه در مبارزه با مفسدان اقتصادی از آنها می خواهیم به این حرکت امید ساز برای قطع دست مفسد اقتصادی از منابع و بیت المال کشور به اقدامات قاطعانه خود ادامه دهند.

 

آیت الله سعیدی با شاره به دیگر سخان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم گفت: در فرمایشات ایشان این بود که دولتمردان مراقب حرف و رفتار خود باشند و از گرایش به اشرافی گری و اسراف و رفتارهای طاغوتی پرهیز کنند، البته این را نیز باید بدانیم که دشمن با شایعه پراکنی می خواهد مردم را بدبین کند، ولی مردم باید با شگردهای دشمن مقابله و مسئولان نیز با تقویت تولید داخلی امید را در دل مردم زنده کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت جوانان گفت: جوانان انقلابی باید از فضای مجازی در مقابل با توطئه های دشمن ایستادگی کرده و اجازه ندهند که این شایعات در این فضاها گسترش یابد.

 

امام جمعه قم شجاعت و عقلانیت را در برابر اروپا و آمریکا مد نظر قرار داد و گفت: رهبری معظم انقلاب نیز به این امر تاکید دارند و باید در برابر این یاوه گویی ها نترسید و نه قول و نه وعده و نه امضا آنها هیچ جایگاهی ندارد که این سخن همانند فرمایشات امام راحل است که فرمودند قدرت حقیقی قدرت خداوند است و مابقی قدرت ها پوشالی است و بر همین اساس بود که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

وی تاکید کرد: مسئولان باید به استحکام داخلی و پیشربد اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی بر پایه انسجام ملی و تدابیر رهبری اندیشیده و باید بدانیم که از برجام جز جسم بدون روح چیزی باقی نمانده و هیچ کدام از سیاست هایی که دولت وعده آن را داده بود در برجام محقق نشد.

 

وی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در سال 92 اظهار کردند که هدف از مذاکره رفع تحریم هاست اما در سال 97 آشکارا می گویند که هدف رفع تحریم نبود که این اظهارات نشان می دهند که مذاکرات و برجام نه تنها نتوانسته تحریم ها را از بین ببرد بلکه در سایه نقض عهد، تحریم های آمریکا شدید تر هم شده است.

 

امام جمعه قم خطاب به دولتمردان تاکید کرد: با شجاعت و عقلانیت به توصیه رهبری عمل کنید و اقتدار ملی را به توهم گشایش های خارجی گره نزنید.

 

آیت الله سعیدی به روز غزه اشاره کرد و گفت: 29 دی به نام روز غزه در راستای مقاومت های آنها نامگذاری شده است که پیروزی آنها را در همه عرصه ها خواستاریم.

 

وی همچنین به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ایشان در عرصه مقاومت و دفاع از اسلام و الگویی بی نظیر هستند و زنان میهن اسلامی با تاسی به این بانو هم در مبارزات و هم تحقق انقلاب و دوران دفاع مقدس و در همه عرصه ها به این بانو تاسی کردند و انقلاب را پیروز کردند.

 

امام جمعه قم همچنین ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدای سانحه هوایی ارتش خواستار رسیدگی به این موضوع و پیگیری عوامل این حادثه شد.

 

وی در پایان خطاب به خانواده ها توصیه کرد که خانواده ها در کنار همه کارها و برنامه های خوب و مفیدی که دارند پیشنهاد می شود شبی چند دقیقه برای خواندن احکام دین اختصاص داده و با توجه به تفسیرهای معتبر فارسی آیه ای را در جمع خانواده بخوانید که نقش تربیتی بسیاری به همراه خواهد داشت.

نظر شما